خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد

فهرست محتوا

موهای ناخواسته در صورت و بدن هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی شود، اصلاح منظم این موها با روش‌های مختلف مانند بند انداختن، تیغ، اپیلاسیون، کرم‌های موبر و …. از جمله روش‌های زمان بر می‌باشد که هر بار منجر به تحمیل هزینه‌هایی برای افراد می‌شود. تمامی روش‌های نامبرده موها را به صورت موقتی از بین می‌برد و هر چند روز یا چند هفته یک بارباید آنها را تکرار نمود اما در سال‌های اخیر با روش لیزر می‌توان برای همیشه از موهای زائد خلاصی پیدا کرد.

امروزه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، هم برای مردان و هم برای زنان شناخته می شود. اما درمان های لیزری برای اینکه بتواند ماکزیمم کارایی و اثر را داشته باشد، مستلزم داشتن شرایط ایده آل برای لیزر است. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد ویژگی های کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد بدانید.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد فناوری جدیدی است که با کمک آن می توان از شرموهای زائد رهایی یافت. در جریان لیزر موهای زائد اشعه لیزر به موهای در فازآناژن تابانده شده و فولیکول موها از بین برده می شود. این کار منجر به رفع دائمی موهای زائد می گردد.

مراقبت های بعد از لیزر

در مورد فیلر نورامیس بیشتر بدانید.

کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش کاملاً غیرتهاجمی جهت از بین بردن فولیکول‌های مو می‌باشد که در سال 1998 به بازار عرضه شد. گرمای لیزر منجر آسیب دائم به فولیکول‌های مو می‌شود و رشد دوباره‌ی آنها مختل می‌شود. حدود 4 تا 6 جلسه جهت از بین بردن کامل موها توصیه می‌شود که در افراد مختلف ممکن است تعداد این جلسات کمتر یا بیشتر شود.  در ادامه‌ی مقاله به بررسی کاندید مناسب جهت انجام لیزر موهای زائد می‌پردازیم.

سن بالای 18 سال

توصیه می‌شود که لیزر موهای زائد پس از سن 18 سالگی شروع شود، شروع این روش درمانی در دوران بلوغ و زیر 18 سال از نظر متخصصین پوست و مو توصیه نمی‌شود.

در مورد تزریق ژل پروفایلو بیشتر بدانید.

افرادی با موهای تیره

فناوری دستگاه لیزر بر مبنای هدف قرار دادن رنگدانه‌ها در فولیکول مو بنا شده است بنابراین افرادی که موهای تیره مانند مشکی، قرمز و قهوه‌ای دارند نسبت به افرادی که موهای سفید، خاکستری و یا بلوند دارند از لیزر موهای زائد نتایج بهتری کسب می‌نمایند. افرادی که موهای روشنتری دارند به جلسات بیشتری جهت لیزر درمانی نیاز دارند.

افرادی با پوست روشن

افرادی که پوست روشن با موهای تیره دارند بهترین کاندید لیزر موهای زائد هستند، افرادی که پوست تیره دارند ممکن است در اثر لیزردرمانی دچار تغییر رنگ در پوست شوند یا اینکه جای زخم ناشی از لیزر در پوست آنها برای مدت طولانی باقی بماند.

 البته این بدان معنی نیست که افرادی که پوست‌های تیره یا موهای روشن دارند نمی‌توانند از لیزر موهای زائد بهره‌مند شوند؛ با توجه به پیشرفت‌های روز افزون در این حوزه، فناوری‌های به کار رفته در دستگاه‌های لیزر هر روز در حال بهبود هستند و افراد با انواع مختلف پوست و مو می‌توانند از این تکنولوژی بهره‌مند شوند.

افرادی با موهای زبر

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که منجر به افزایش موفقیت روش لیزر می‌شود داشتن موهای زبر و ضخیم می‌باشد. افرادی که موهای نازک دارند ممکن است به جلسات درمانی بیشتری نیاز داشته باشند.

لیزر پس از آفتاب سوختگی

اگر اخیراً دچار آفتاب سوختگی شده‌اید (به صورت تغییر رنگ پوست و یا تاول‌های پوستی) باید تا تا زمانی که آفتاب سوختگی پوست شما برطرف شود و پوست به صورت کامل التیام یابد از درمان لیزر موهای زائد خودداری نمائيد.

لیزر پس از پایان برنزه شدن پوست

اگر در حال استفاده از درمان‌های برنز کردن پوست قرار دارید یا به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اید باید تا زمانی که پوست شما به رنگ طبیعی بازگردد، درمان با لیزر را به تعویق بیندازید.

لیزر زنان باردار

با توجه به اینکه تحقیقات کافی در مورد لیزر درمانی موهای زائد در گروه زنان باردار انجام نشده است بنابراین اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید باید درمان لیزر را تا پایان زمان تولد نوزاد به تعویق بندازید.

لیزر در خانم‌های شیرده

اگر نوزادی دارید که با شیر شما تغذیه می‌شود باید لیزر درمانی را تا پایان شیردهی به تعویق بندازید، اثرات لیزر درمانی در شیردهی هنوز در حال تحقیق و بررسی می‌باشد.

وضعیت سلامتی خوب

سالم بودن یکی از ویژگی‌های کلیدی جهت روش درمان با لیزر می‌باشد. مصرف برخی داروها یا درمان‌ها ممکن است در منجر به کاهش اثر لیزر درمانی و یا به وجود آمدن عوارض ناخواسته شود بنابراین در صورتی که دچار بیماری مزمن هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌نمائید باید پیش از آغاز درمان این موارد را با پزشک متخصص پوست و مو در جریان بگذارید. برخی از بیماری‌هایی که مانع لیزر درمانی هستند عبارتند از:

  • سابقه ملانوم
  • خال‌های بزرگ
  • ضایعات مشکوک
  • تشکیل اسکار کلوئيد
  • عفونت‌های فعال در بدن
  • ضایعات باز و درمان نشده روی پوست
  • لوپوس
  • تبخال
  • خالگوبی یا تتو در ناحیه تحت درمان
  • سابقه استاده از آکوتان، تتراسایکلین و برخی دیگر از انواع داروها در چند ماه گذشته
هزینه لیزر موهای زائد

کلام آخر

در انتها اگر موهای ناخواسته دارید، اگر پوستی صاف و زیبا می‌خواهید، اگر از اصلاح موها با اپیلاسیون و یا سایر روش‌ها خسته شده‌اید، اگر به دنبال صرفه جویی در وقت و هزینه‌ی اصلاح موهای زائد هستید و یا اگر به دنیال یک روش جهت برطرف کردن دائمی موهای زائد خود هستید پیشنهاد می‌‌کنیم که به لیزر در خیابان بهشتی مراجعه نمائید و با یک مشاور پوست و مو مشورت داشته باشید و در صورتی که کاندید مناسبی جهت انجام این روش بودید می‌توانید جلسات درمانی خود را شروع نمائید.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *