خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

ماندگاری ژل لب

فهرست محتوا

یکی از تغییرات یا در واقع تزریقات محبوبی که امروزه در جهت زیبایی بیشتر صورت می‌ گیرد ژل لب است که جهت فرم دهی بیشتر و بهتر به لب‌ ها انجام می‌شود و یکی از دغدغه های اصلی زیباجویانی که قصد تزریق ژل لب را دارند مسئله ماندگاری ژل لباست. اگر به اطرافیان خود و کسانی که تجربه انجام تزریق ژل لب را دارند دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که مدت زمان ماندگاری ژل لب در بسیاری از افراد مناسب است اما در برخی دیگر ظرف مدت کوتاهی ژل لب جذب شده و آثار ظاهری آن بسیار کم می شود. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ماندگاری ژل لب بدانید.

دوام و ماندگاری ژل لب

در مورد تزریق ژل لب و ماندگاری آن حواشی بسیاری وجود دارد و عوامل متعدد و مختلفی هستند که تاثیر مستقیمی بر مدت ماندگاری ژل لب داشته و البته ژل لب بطور کل جزء اقدامات زیبایی است که نمی توان دقیقا مدت ماندگاری آن را تعیین و تنظیم کرد.

ژل لب با ماندگاری بالا

عوامل ماندگاری ژل لب

بسیاری از افراد از این مسئله شکایت دارند که ژل لبی که تزریق کرده اند به سرعت جذب شده و ماندگاری کمی داشته است اما هیچ اطلاعی از عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری ژل لب ندارند و بایدها و نبایدهای آن را رعایت نمی‌ کنند اما عوامل تاثیرگذار و مهمی که در مورد ماندگاری ژل لب نقش دارند شامل موارد زیر هستند.

کیفیت و نوع ژل لب

یکی از اصلی ترین عواملی که به شکل مستقیم بر روی مدت ماندگاری ژل لب تاثیرگذار است نوع ژل لب و کیفیت آن است و قطعا هرچقدر که ژل لب تزریقی شما از برندهای معتبر و نمونه های اصل و باکیفیت تر باشد ماندگاری آن نیز به تبع بیشتر خواهد بود بنابراین نباید صرفا به دلیل ارزان بودن ژل مورد نظر اقدام به تزریق آن کنید چراکه نتنها ماندگاری ژل لب های بی کیفت کمتر است بلکه ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشند.

در مورد بهترین مارک ژل برای تزریق لب بیشتر بدانید.

عوامل ژنتیکی

بطور ژنتیکی پوست برخی از افراد با سرعت بیشتری ژل تزریق شده را جذب می کند این در حالی است که برخی دیگر بطور طبیعی سرعت جذب پوست آن ها پایین تر است و بنابراین ژل لب آن ها ماندگاری بیشتری دارد و این مسئله کاملا بستگی به سیستم بدنی خود فرد دارد و از فردی به فرد دیگر متغییر است.

مهارت پزشک

اینکه پزشک با چه مهارت و تکنیکی ژل لب را برای شما تزریق کند نتنها بر روی فرم نهایی لب و شدت عوارض آن تاثیر ویژه دارد بلکه بر روی ماندگاری ژل لب نیز تاثیرگذار است بنابراین در مورد تزریق ژل به هیچ عنوان نباید به افراد غیر متخصص و مراکز زیبایی مراجعه کنید و تزریق ژل لب حتما باید توسط پزشکی که تخصص و تبهر لازم در این زمینه را دارد انجام شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مانند هر عمل زیبایی دیگری تزریق ژل لب نیز دوران نقاهت دارد و برای کسب نتیجه بهتر و ماندگارتر لازم است که یک سری مراقبت های بعد از تزریق ژل لب برای ماندگاری ژل لب برای مدت زمان بیشتری رعایت شود و عدم توجه به این مراقبت ها و نکات علاوه بر اینکه مدت ماندگاری ژل را کاهش می دهد باعث بروز عوارض و عدم نتیجه مورد انتظار می شود که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم کرد.

مرحله تزریق ژل

از دیگر عواملی که می تواند در ماندگاری ژل لب نقش داشت باشد دفعه یا مرحله تزریق است و معمولا افرادی که برای اولین بار ژل لب تزریق می کنند سرعت جذب ژل در آن ها بیشتر از افرادی است که چند مرحله تجربه تزریق ژل را دارند.

افزایش ماندگاری ژل لب

یکی از بهترین و مهم ترین سوالاتی که پس از تزریق ژل لب باید از پزشک خود بپرسیم این است که برای ماندگاری ژل لب چه کنیم؟ در پاسخ به این سوال یک سری بایدها و نبایدها وجود دارد که رعایت آن ها در مدت زمان ماندگاری ژل لب تاثیر بسزایی دارد که شامل موارد زیر می باشند.

  • پس از تزریق ژل لب از مواد غذایی مانند حبوبات که میزان زینک و روی بالایی دارند بیشتر استفاده کنید.
  • از استفاده رژلب های بی کیفت خودداری کنید و ترجیحا از رژهای ویتامینه استفاده کنید.
  • به صورت مرتب از آبرسان‌های مخصوص لب استفاده کنید.
  • در هوای خشک و روزهای سرد از مرطوب کنندهای مخصوص لب استفاده کرده و خشک و پوسته پوسته شدن لب جلوگیری کنید.
  • از بالم لب ها و رژلب های دارای ضدآفتاب استفاده کنید.
  • از فشردن یا خوردن پوست لب ها جدا خودداری کنید.
  • پس از تزریق ژل حداقل به مدت 24 ساعت ورزش، استفاده از لواز آرایشی، قرار گیری در معرض گرما و تابش آفتاب، خوردن مواد غذایی سفت و داغ و… خودداری کنید.
  • حداقل به مدت 72 ساعت از دست زدن یا ماساژ محل تزریق خودداری کنید.
  • برای افزایش ماندگاری ژل لب و پیشگیری از عوارض حداقل به مدت چند روز از کارهای مانند گاز زدن به میوه و ساندویچ کشیدن سیگار و قلیان، خوردن نوشیدنی و مواد غذایی داغ خودداری کنید.
  • حداقل به مدت دو هفته جهت ماندگاری ژل لب از حمام با آب داغ و رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید و…
هزینه ژل لب

مدت ماندگاری ژل لب

همانطور که شرح داده شد مدت ماندگاری ژل لب تحت تاثیر عوامل مختلفی است و از طرفی ماندگاری ژل های مرغوب و باکیفیت به شکل ویژه ای روی مدت ماندگاری ژل لب تاثیرگذار است بنابراین بطور مطلق نمی توان گفت مدت ماندگاری ژل لب در هر فرد چقدر است.

جدا از مواردی که ذکر شد یکی از فاکتورهایی که بر روی مدت زمان ماندگاری ژل لب بسیار تاثیرگذار است حجم ژل تزریقی می باشد و مسلما زمانی که شما حجم قابل توجهی از ژل لب را تزریق می کنید حتی در صورتی که درصدی  از آن جذب شود بازهم ماندگاری ژل لب باقی مانده بالا خواهد بود بنابراین افرادی که حجم بسیار کمی ژل تزریق می کنند با جذب شدن درصدی از آن شاهد کاهش آثار تزریق بر روی لب های خود خواهند بود.

در مورد فیلر لب روسی بیشتر بدانید.

کلام آخر

در مجموع ماندگاری ژل لب بطور میانگین بین 6 تا 12 ماه است و در حالت ایده آل و در صورت مرغوب بودن ژل و دیگر شرایط ژل لب حتی تا دو سال هم می‌تواند ماندگاری داشته باشد.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *