خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

فهرست محتوا

تزریق ژل لب امروزه یکی از روش های زیبا سازی صورت می باشد. بسیاری از زنان علاقه مند به انجام این روش می باشند، اما از اینکه نتایج مورد نظرشان حاصل نشود یا اینکه کبودی و تورم تا مدت طولانی باقی بماند، نگران هستند. در واقع می توان گفت که در تزریق ژل لب علاوه بر دردی که در حین عمل احساس می گردد، لب‌های فرد بعد از تزریق ژل لب‌، مقداری کبود و متورم می شود. این امر باعث وحشت و پشیمانی فرد از تزریق ژل لب می گردد. همچنین ممکن است با وجود انجام تزریق توسط پزشک متخصص؛ نتایج مورد انتظار حاصل نشود. تمامی اینها به دلیل عدم رعایت صحیح مراقبت های بعد از تزریق ژل لب می باشد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در مورد مراقبت های بعد از تزریق ژل لب بیشتر بدانید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب ساده نیست. اما با رعایت صحیح این مراقبت ها می توان دوره نقاهت را کوتاه نموده و از تورم و کبودی جلوگیری نمود. همچنین در صورت رعایت صحیح مراقبت ها می توان نتایج بهتر و ماندگارتری را داشته باشید. خلاصه ای از مراقبت های بعد از تزریق لب  بله شرح زیر است:

  • استفاده از کمپرس یخ
  • از هر گونه فعالیتی که باعث افزایش جریان خون یا حرکت ژل در ناحیه تزریق می شود، مانند ورزش یا الکل خودداری کنید.
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • آرنیکا و یا بروملین را مصرف کنید.
  • از ژل آرنیکا موضعی استفاده کنید، انتخاب شماره 1 من ژل پاسخ 2 تا 3 بار در روز است.
  • لیزر درمانی را در نظر بگیرید.

در ادامه شرح این مراقبت ها به صورت کامل آورده شده است.

اقدامات پس از تزریق ژل لب

استفاده از کمپرس یخ

قرار دادن یخ روی لب‌ها پس از تزریق در 24 ساعت اول مفید است. یخ با انقباض عروق خونی باعث دور شدن خون از سطح پوست می شود، تورم و کبودی را کاهش می دهد. توصیه می گردد که یخ را هر بار 10 دقیقه به مدت 4 ساعت پس از درمان استفاده کنید. شایان ذکر است برخی از فیلر ها و ژل لب ها با استفاده از یخ بدتر می‌شوند، بنابراین پزشک ممکن است به شما توصیه کند که از استفاده از این ژل لب ها خودداری کنید.

فعالیت شدید

  • هر فعالیتی که جریان خون در ناحیه تزریق را شدید می کند منجر به کبودی و تورم بیشتر می گردد. ورزش می تواند هم فشار خون و هم نبض شما را بالا ببرد و در نتیجه جریان خون بیشتری را در آن ناحیه ایجاد کند. شما باید 24 ساعت پس از تزریق خود صبر کنید تا دوباره ورزش کنید.
  • مصرف الکل بعد از تزریق ژل لب باعث گشاد شدن عروق خونی و در نتیجه کبودی بیشتر در اطراف لب می شود.
  • سونا، نور مستقیم خورشید و دوش آب گرم، همگی رگ‌های خونی را تحریک می‌کنند و منجر به گشاد شدن رگ ها می گردد. این امر منجر به جریان خون بیشتر و احتمال کبودی می‌شوند.
  • بلافاصله بعد از عمل لب های خود را به شدت ماساژ ندهید. این نه تنها می تواند حجم ایجاد شده توسط ژل لب را به حداقل برساند، بلکه می تواند منجر به نتیجه ناهموار یا ایجاد تورم و کبودی بیشتر شود.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

سیگار کشیدن یا استعمال دخانیات دارای مواد مضری است که می‌تواند روند طبیعی بهبودی را مهار کند و پس از تزریق ژل لب منجر به افزایش درد و کبودی شود. فشار دادن بیش از حد لب ها مانند زمانی که سیگار می کشد ممکن است منجر به نتایج ناهموار شود و به شدت توصیه نمی شود.

در مورد انواع مدل ژل لب بیشتر بدانید.

عدم مصرف نوشیدی گرم

نوشیدن چای گرم یا نوشیدنی گرم منجر به جذب فیلر یا ژل لب می گردد و ماندگاری نتایج تزریق را کاهش می دهد.

پرواز با هواپیما پس از تزریق ژل لب

توصیه می شود قبل از یک پرواز طولانی اجازه دهید که حداقل یک روز زمان از تزریق ژل لبتان بگذرد. تغییرات فشار کابین می تواند کبودی، تورم و خشکی را زیاد کند.

در مورد فیلر نورامیس مدل ژل لب بیشتر بدانید.

درمان با لیزر

اگر کبودی قابل توجهی رخ داد، لیزر درمانی لمسی را در نظر بگیرید. لیزر رنگی پالسی (PDL) با استفاده از نور که سپس به گرما تبدیل می‌شود، نواحی کبودی پوست را هدف قرار می‌دهد. این کار رگ خونی را بدون تأثیر بر پوست اطراف از بین می برد.

بهترین کلینیک تزریق ژل لب

عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون

مصرف داروهایی نظیر ایبوبرفن و آسپرین بعد از تزریق ژل لب توصیه نمی گردد. این داروها منجر به رقیق شدن خون و افزایش کبودی لب ها  می گردد.

اطلاع از روش های مراقبتی نوع ژل لب

توصیه می گردد که در مورد برند ژل لبی که برای شما در تزریق ژل لب استفاده شده است، از پزشک خود سوال کنید و با سرچ در اینترنت یا سوال از پزشک؛ مراقبت های بعد از تزریق ژل لب ایده آل را برای دوام و ماندگاری بیشتر اثرات تزریق ژل پروفایلو خود داشته باشید.

کلام آخر

تزریق ژل لب یکی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از زنان و دختران جوان است. تزریق ژل لب منجر به رهایی از شر لب های باریک و بد فرم می گردد. اگر به تازگی تصمیم به تزریق ژل لب گرفته اید، توصیه می شود که مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را جدی بگیرید و با رعایت آن از داشتن لب های زیبا لذت ببرید.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *