خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

تورم بعد از تزریق ژل لب

فهرست محتوا

همانطور که مستحضر هستید، این روز ها تزریق ژل لب یکی از المان های جوان کننده و زیبایی صورت به حساب می آید که فواید بسیار زیادی دارد. با این حال، تورم بعد از از تزریق ژل لب یا کبودی از عوارض های این روش است که البته کاملا طبیعی بوده و به خاطر آسیب ناشی از تزریق است، اما با رعایت نکات و سری دستورالعمل هایی که توسط پزشک ارائه داده می شود، در طی یکی دو روز خود به خود رفع یا بهبود می یابد.

علاوه بر این، اگر تورم لب ها بعد از تزریق ژل کمی ناراحت کننده باشد. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه از شر آن پس از تزریق ژل خلاص شوید. اگر لب های خود را با تزریق ژل حجیم کرده اید و یا اگر قصد انجام درمان جوانسازی را دارید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آیا تورم بعد از تزریق ژل لب کاملا طبیعی است؟

همانطور که مطلع هستید، عوارضی از جمله: تورم، کبودی، التهاب و غیره ممکن است بعد از تزریق نگران کننده باشد. یعنی هرگونه کبودی یا تورم بعد از تزریق ژل لب و به دلیل حساسیت و خونریزی در این ناحیه طبیعی است و معمولاً 4 تا 3 روز پس از تزریق ژل باقی می ماند. بسته به فرد، ممکن است تا یک هفته پس از تزریق، لب ها متورم شوند، اما این طبیعی است. با این حال، باید به دنبال روش‌های عادی برای کاهش تورم باشید که در ادامه به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. بنابراین، اگر دو هفته پس از تزریق لب‌های شما همچنان متورم است، باید به متخصص مراجعه کنید.

همچنین، در صورت بروز هر گونه عوارضی مانند: عفونت یا تبخال روی لب به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر عوارض ذکر شده؛ ایجاد توده و گودی روی لب پس از تزریق ژل نیز یکی از عوارض هایی است که باید توسط متخصص درمان شود.

مدل تزریق ژل لب

در مورد ماندگاری ژل لب بیشتر بدانید.

علت تورم بعد از تزریق ژل لب چیست؟

در واقع، علت اصلی تورم بعد از تزریق ژل لب بی توجهی به توصیه های متخصص و جدی نگرفتن مراقبت های بعد از تزریق ژل لب است. بنابراین، بسیاری از افراد به اندازه کافی استراحت نمی کنند و فورا فعالیت های سنگین خود را آغاز می کنند. این مسئله باعث افزایش تورم می گردد. دلیل بعدی، لمس محل تزریق یا لمس بیش از حد لب ها نیز می تواند باعث تورم لب ها پس از تزریق شود. علاوه بر این، خوردن ماهی و خوراکی های حاوی ویتامین E نیز در کاهش تورم موثر می باشد. یکی دیگر از المان های نادیده گرفته شده، بوسیدن است که باید تا چند روز اجتناب شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، تورم بعد از تزریق ژل لب تا یه حدی طبیعی می باشد و احتمال دارد برای هر شخصی بروز دهد. پس، جای نگرانی نیست. با این حال، برخی از اشخاص به دلیل داشتن پوست حساس، بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به این تورم هستند. در نهایت، سرعت و محل تزریق از دیگر المان های مرتبط با تورم پس از تزریق است.

در مورد بهترین مارک ژل برای تزریق لب بیشتر بدانید.

درمان تورم بعد از تزریق ژل لب

در زیر روش های برطرف کردن تورم بعد از تزریق ژل لب را آورده ایم، این روش ها شامل:

از کمپرس سرد و گرم استفاده شود

برای جلوگیری از تورم بعد از تزریق ژل لب، باید بلافاصله پس از تزریق از کمپرس سرد استفاده شود. این کمپرس باید حدود 10 دقیقه در محل تزریق بماند. بنابراین توصیه می شود کمپرس سرد همراه خود داشته باشید. کمپرس سرد و گرم متناوب یکی از بهترین راه ها برای کاهش تورم و سوزش پس از تزریق است.  کمپرس سرد و گرم را روی محل تزریق قرار دهید و هر 10 تا 20 دقیقه آنها را بچرخانید.

عدم حضور در مکان های گرم

چیزی که مردم باید از آن مراقبت کنند این است که در محیط های بسیار گرم از جمله: سونا، جکوزی و غیره قرار نگیرند. به هر حال، قرار گرفتن طولانی مدت در محیط های گرم می تواند منجر به تورم تورم بعد از تزریق ژل لب و التهاب شود.

نحوه خوابیدن

پس از تزریق ژل مراقب خوابیدن باشید تا فشاری به لب هایتان وارد نشود. مرحله بعدی این است که فرد به پشت دراز بکشد و سر خود را بالای بدن خود قرار دهد. بالا نگه داشتن سر باعث کاهش پف لب های شما می شود.

مصرف داروها

در واقع، متخصص آنتی هیستامین تجویز می کند. ماده ای به نام هیستامین در بدن وجود دارد که رگ های خونی را گشاد می کند و باعث متورم شدن پوست می شود. استفاده از آنتی هیستامین ها با این امر مقابله می کند و از تورم و کبودی لب ها جلوگیری می کند.

بهترین کلینیک تزریق ژل لب

از فعالیت های سنگین اجتناب کنید

افراد حتما به مدت 2 روز از ورزش های سنگین اجتناب کنند. این به این دلیل است که فعالیت بدنی شدید جریان خون را افزایش می دهد که باعث افزایش کبودی می شود. همچنین برخی از ورزش های سر به پایین از جمله: مدیتیشن و یوگا ممنوع است. زیرا در این صورت گردش خون در سر و صورت افزایش یافته و تورم افزایش می یابد.

استعمال دخانیات

سیگار یا دخانیات باعث ایجاد عفونت در محل تزریق می شود. بنابراین افرادی که تزریق ژل لب انجام داده اند باید سیگار را ترک کنند و از سیگاری ها دوری کنند تا عوارض و تورم بعد از تزریق ژل لب کاهش یابد.

نوشیدنی های الکلی باعث رقیق شدن خون و افزایش التهاب و تورم لب ها می شود. بنابراین بهتر است تا دو هفته پس از تزریق ژل لب از مصرف الکل خودداری شود.

استفاده از ویتامین ها

خوردن ویتامین ها و میوه های تازه حاوی بروملین مانند: آناناس از تورم لب ها به مقدار گسترده ایی جلوگیری می کند. زیرا بروملین یک آنزیم قدرتمند است که به هضم پروتئین کمک می کند. این آنزیم دارای خواص ضد التهابی است و داروی موثری برای کاهش درد و تورم است.

در مورد ژل لب روسی بیشتر بدانید.

کلام آخر

همانطور که مستحضر هستید، تزریق ژل لب یک روش بسیار ساده برای زیبایی چهره می باشد. با این وجود عوارض هایی به همراه دارد. همانطور که می بینید، حتی موقعی که چیزی به پوست نفوذ می کند، بدن واکنش نشان می دهد و مقاومت می کند. بنابراین پوست نسبت به تزریق ژل واکنش خاص خود را دارد.  تورم پس از تزریق ژل لب کاملاً طبیعی است و پس از چند روز کاملاً از بین می‌رود. اما برای کسانی که می‌خواهند سریع‌تر این عارضه را برطرف کنند، مراقبت‌های بعد از عمل می‌تواند تورم و کبودی پس از تزریق ژل را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به کیلینیک رزیبا مراجعه کنید.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *