خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

تزریق بوتاکس

فهرست محتوا

بوتاکس، ماده‌ای است که از سم یک باکتری، به نام کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می‌شود. این همان سمی است که باعث یک مسمومیت غذایی خطرناک به نام بوتولیسم می‌شود. در پزشکی از مقادیر اندک و رقیق شده آن، برای مقاصد زیبایی و درمانی مختلفی استفاده می‌شود.

بوتاکس باعث فلج یا ضعیف شدن یک سری عضلات خاص می‌شود. به این ترتیب چین و چروک‌های پوست کمرنگ‌تر می‌شود. بوتاکس را می‌توان برای درمان چین و چروک‌های قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد. میزان ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس، به محل تزریق و شدت چین و چروک‌ها بستگی دارد و بین ۳ تا ۱۲ ماه است. برند بوتاکس، مهارت پزشک و مراقبت‌های پس از تزریق هم در موفقیت و ماندگاری نتایج موثر هستند.

تزریق بوتاکس عملی بسیار ایمن و کم عارضه است و می‌تواند تاثیر زیادی در جوانی و زیبایی پوست شما داشته باشد.

در مورد بوتاکس پیشانی بیشتر بدانید.

بوتاکس در رزیبا

عملکرد بوتاکس و کاربردهای آن

تزریق بوتاکس باعث مسدود شدن مسیر انتقال سیگنال‌های شیمیایی خاصی می‌شود. این سیگنال‌ها مسئول انقباض عضلات هستند. بیشترین استفاده از بوتاکس، در شل کردن عضلات مشخصی در صورت و پیشانی، به منظور از بین بردن چین و چروک‌های صورت و اطراف چشم‌ها است. با این حال می‌توان از تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های سایر قسمت‌های بدن و درمان بسیاری از بیماری‌ها هم استفاده کرد:

  • دیستونی دهانه رحم. در این بیماری، عضلات دهانه رحم به طور غیرطبیعی دچار اسپاسم و انقباض می‌شوند. دیستونی دهانه رحم بسیار دردناک است. می‌توان با تزریق بوتاکس، اسپاسم عضلانی و درد بیمار را تا حد زیادی کاهش داد.
  • تنبلی چشم. شایع‌ترین علت تنبلی چشم، عدم تعادل عضلات مسئول حرکات چشم است. در موارد شدید می‌توان با کمک بوتاکس این مشکل را حل کرد.
  • انقباضات عضلانی در برخی بیماری‌های عصبی. بعضی از بیماری‌های عصبی، مانند فلج مغزی، باعث انقباض غیرارادی و شدید عضلات بدن می‌شوند. این عارضه را می‌توان با کمک تزریق بوتاکس تا حدودی درمان کرد.
  • هیپرهیدروزیس. به تعریق بیش از حد و غیرعادی، هیپرهیدروزیس می‌گویند. برای درمان هیپرهیدروزیس در زیر بغل، کف دست و گردن می‌توان از تزریق بوتاکس کمک گرفت.
  • میگرن مزمن. اگر بیماری بیشتر از ۱۵ روز در ماه دچار سردردهای میگرنی شود، مبتلا به میگرن مزمن است. برای درمان میگرن مزمن می‌توان از تزریق بوتاکس کمک گرفت.
  • اختلال عملکرد مثانه. می‌توان با تزریق بوتاکس، بسیاری از مشکلات ادراری را هم درمان کرد. برای مثال از این روش برای درمان بعضی از علل بی اختیاری ادراری استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم، بوتاکس در زمینه زیبایی هم کاربردهای فراوانی دارد، از جمله:

  • بوتاکس خط اخم بین دو ابرو
  • بوتاکس دور لب
  • از بین بردن چین و چروک‌های پیشانی مانند خط اخم با بوتاکس پیشانی
  • بوتاکس زیر چشم برای از بین بردن خطوط افقی و عمودی اطراف چشم‌ها، مانند خطوط پنجه کلاغی

نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دائمی نیست و پس از مدتی از بین می‌رود. پس از این مدت، نیاز به تجدید و ترمیم بوتاکس است.

در مورد بهترین کلینیک زیبایی در عباس آباد تهران بیشتر بدانید.

بوتاکس صورت

بوتاکس صورت یکی از بهترین راه‌ها برای جوانی و زیبایی پوست صورت است. با کمک تزریق بوتاکس به نواحی مختلف پوست مانند: پیشانی، اطراف چشم، چانه، دور لب می‌توان بسیاری از چین و چروک‌های صورت را از بین برد.

بوتاکس در رزیبا

چین و چروک‌های صورت به علت حرکات ماهیچه‌های صورت در طول زمان ایجاد می‌شوند. خطوط عمودی و افقی اطراف دهان، چشم‌ها و پیشانی به همین علت ایجاد می‌شوند. با تزریق بوتاکس می‌توان این عضلات را فلج کرد و چین و چروک‌های صورت را کمرنگ‌تر کرد. برای مثال می‌توان خطوط دور لب را نام برد که در اثر خندیدن ایجاد می‌شوند. با بوتاکس خط خنده، می‌توان به طور کامل این چروک‌ها را از بین برد.

در مورد لیزر موهای زائد پشت لب بیشتر بدانید.

بوتاکس پیشانی

یکی از نواحی که با افزایش سن بیشتر دچار چین و چروک می‌شود، پیشانی است. معمولا با افزایش سن و ورود به دهه سوم و چهارم زندگی، این چروک‌ها به تدریج ظاهر شده و با گذشت زمان عمیق‌تر و مشخص‌تر می‌شوند. اخم کردن زیاد و علل ژنتیکی از مواردی هستند که می‌توانند چین و چروک‌های این ناحیه را تشدید کنند.

با کمک تزریق بوتاکس به عضلات پیشانی، می‌توان این چین و چروک‌ها را کمرنگ‌تر کرد و جلوی پیشرفت آن‌ها را گرفت.

بوتاکس پیشانی درصورت مراقبت صحیح، می‌تواند ماندگاری بیشتر از ۶ ماه داشته باشد.

بوتاکس خط اخم

خط اخم، خطوط عمودی هستند که با افزایش سن بین ابروها ایجاد می‌شوند. این خطوط تا حدی زمینه ژنتیکی دارند و می‌توانند چهره را پیرتر و عصبی نشان دهند. رانندگی زیاد، کار طولانی مدت با کامپیوتر و استرس و اضطراب، در عمیق‌تر و مشخص‌تر شدن خط اخم موثر هستند. یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای رفع خطوط اخم، بوتاکس خط اخم است.

بوتاکس خط اخم، عملی ایمن و بدون عارضه است و ماندگری بین ۳ تا ۶ ماه دارد.

بوتاکس دور چشم

با افزایش سن، به تدریج خطوط ریزی در اطراف و زیر چشم‌ها ایجاد می‌شوند که می‌توانند چهره را پیر و خسته نشان دهند. این چین و چروک‌های ریز، به اصطلاح، چروک‌های پنجه کلاغی هم نامیده می‌شوند.

یکی از قسمت‌هایی از صورت که پاسخ فوق‌العاده‌ای به تزریق بوتاکس می‌دهد، همین چروک‌های ریز دور چشم است. ماندگاری بوتاکس دور چشم حدود ۳ تا ۶ ماه است.

بوتاکس در رزیبا

توجه داشته باشید که بوتاکس دور چشم اگر توسط پزشک ماهر و در کلینیک معتبر انجام نشود، می‌تواند عوارضی مانند فلج شدن پلک و عضلات چشم را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل مهم است که برای تزریق بوتاکس دور چشم، در انتخاب کلینیک دقت کافی را به خرج دهید.

در مورد لیزر موهای زائد کمر بیشتر بدانید.

بوتاکس لبخند لثه‌ای

بعضی از افراد به دلایلی مانند ساختار خاص و کوچک و باریک بودن لب‌ها، دندان‌های کوچکتر از حد معمول و لثه‌های بزرگ، گامی اسمایل یا به اصطلاح خنده لثه‌ای دارند. در این افراد هنگام خندیدن و صحبت کردن، بخش زیادی از بافت لثه قابل مشاهده است.

بوتاکس در رزیبا

بعضی از افراد از این حالت خجالت می‌کشند و سعی می‌کنند لبخند خود را پنهان کنند. بوتاکس لبخند لثه‌ای می‌تواند به این افراد کمک کند و اعتماد به نفس از دست رفته آن‌ها را بازگرداند. در این روش، با تزریق بوتاکس، عضلات بالابرنده لب بالایی فلج شده و در نتیجه هنگام در هنگام خندید و صحبت کردن، دیگر لثه‌ها پیدا نمی‌شوند.

بوتاکس در رزیبا

بوتاکس بدن

با این که بوتاکس بیشتر برای رفع چین و چروک‌های صورت به کار می‌رود، اما می‌توان آن را به نواحی دیگر بدن هم تزریق کرد. بوتاکس بدن بیشتر به منظور درمان بیماری‌هایی مانند: هیپرهیدروزیس انجام می‌شود.

بوتاکس زیر بغل

گفتیم که یکی از کاربردهای بوتاکس، درمان هیپرهیدروزیس است. هیپرهیدروزیس به معنای تزریق زیاد و بیش از حد است. اگر عامل این مشکل، بیماری‌هایی مانند مشکل تیروئید و … نباشد، می‌توان برای درمان آن از بوتاکس کمک گرفت. سازمان غذا و داروی آمریکا، تزریق بوتاکس را برای کاهش تعریق زیر بغل تایید کرده است.

بوتاکس باعث انسداد مسیر سیگنال‌های عصبی شده و به این ترتیب، جلو تحریک غدد عرق گرفته می‌شود. بوتاکس زیر بغل می‌تواند تعریق را به میزان ۹۰ درصد کاهش دهد و ماندگاری بین ۳ تا ۹ ماه دارد.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *