خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فهرست محتوا

بدون شک می‌دانیم که میزان مو‌های زائد افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد؛ علاوه بر این موضوع سرعت رشد مو‌های هر کس با دیگری فرق دارد. شما برای آن که بتوانید از شر تمامی مو‌های زائد خود در یک ناحیه خاص خلاص شوید، لازم است چندین جلسه لیزر درمانی را داشته باشید. این چندین جلسه با چرخه رشد مو‌های شما باید برنامه‌ریزی شوند. در کلینیکی رزیبا مشاورین ما تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در خصوص چرخه رشد مو‌ها برای شما اعلام خواهد کرد. به این نکته توجه داشته باشید تعداد و فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد برای هر فردی با دیگر متفاوت خواهد بود؛ زیرا جنس پوست و مو‌های افراد یکسان نمی‌باشد. در نتیجه شما باید در خصوص این چرخه با کلینیک خود صحبت کنید و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

برنامه‌ریزی برای تعداد جلسات لیزر مو‌های زائد

این امر امروزه برای تمامی افراد اثبات شده است که نمی‌توان با داشتن تنها یک جلسه لیزر درمانی در رزیبا از شر تمامی مو‌های زائد خود خلاص شد. شما برای این امر نیاز دارید که جلسات لیزر متعددی داشته باشید تا تمامی فولیکول‌های مو‌های زائد تحت تأثیر قرار بگیرند و برای همیشه از بین بروند. همین امر نیز باعث شده است که داشتن برنامه زمان‌بندی دقیق و منظم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. با توجه به اندازه ناحیه و نوع مو‌های زائد متقاضی برای لیزر درمانی ۵ الی ۱۰ جلسه لیزر نیاز خواهد داشت تا بتواند نتیجه دلخواه خود را به دست آورد و با رضایت کامل از کلینیک خارج شود. بعد از انجام هر جلسه لیزر بخشی از مو‌های زائد متقاضی به صورت کامل و برای همیشه از بین خواهد رفت و پوست فرد نرم‌تر و لطیف‌تر از قبل خواهد بود.

لیزر موهای زائد دست

در مورد لیزر در خیابان بهشتی بیشتر بدانید.

دلایل وجود فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد

ممکن است برای بسیاری از افراد این امر سؤال باشد که دلیل وجود فاصله بین لیزر موهای زائد چیست؟ در ادامه ۳ دلیل اصلی برای این امر را برای شما شرح داده‌ایم. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما نتوانید به صورت کامل فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد را رعایت کنید، ممکن است در یکی از موارد زیر دچار اختلال شوید.

  • حذف مو‌های مقاوم: یکی از ابتدایی‌ترین و اولین دلایل انجام لیزر در جلسات متوالی حذف کردن مو‌های ضخیم می‌باشد. تار مو‌هایی که ضخیم هستند با هر بار جلسه لیزر درمانی نازک خواهند شد تا در نهایت نابود شوند. همان طور که می‌دانیم اشعه لیزر با عبور کردن از پوست و اثر‌گذاری بر روی رنگ دانه وارد عمل می‌شود، این حرارت به ریشه مو‌های زائد منتقل خواهد شد و باعث بروز آسیب در آن می‌شود. مو‌هایی که ضخیم هستند باید طی چند جلسه هدف قرار گیرند تا به اندازه‌ای آسیب به آن‌ها وارد شود که نتوانند خود را بازسازی کنند.
  • چرخه رشد مو: دلیل دیگری که شما نیازمند به چندین جلسه لیزر می‌کند چرخه رشد مو می‌باشد. به صورت کلی می‌توان گفت تمامی تار‌های مو بعد از مدتی به فاز استراحت ‌می‌روند، به معنای ساده‌تر ساقه مو از بین خواهد رفت و ریشه در جای خود باقی می‌ماند. در این مرحله لیزر قادر خواهد به حذف فولیکول نخواهد بود. همین امر نیز باعث شده است که بین جلسات لیزر درمانی فاصله‌ای اندازه ۴ الی ۶ هفته وجود دارد تا اشعه لیزر تمامی مو‌ها را مورد هدف قرار دهد.
  • استراحت و بازسازی پوست: به این نکته توجه داشته باشید بعد از هر جلسه لیزر پوست شما کمی ملتهب خواهد شد. علاوه بر این موضوع در صورتی که تنظیمات دستگاه لیزر با توجه به طیف رنگی پوستی شما نباشد، انرژی لیزر می‌تواند باعث بروز آسیب و سوختگی پوست شود. در نتیجه وجود فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد می‌تواند به عنوان یک استراحت برای پوست در نظر گرفته شود. در این فاصله زمانی پوست خود را به صورت کامل بازسازی خواهد کرد و در برابر جلسه‌های بعدی لیزر درمانی خود را آماده می‌کند.

تعداد جلسات لیزر مو‌های زائد با توجه به نواحی تحت درمان

با توجه به گفته‌های متخصصین برخی از نواحی بدن نسبت به دیگر نواحی نیازمند به تعداد بیشتری از لیزر درمانی خواهند بود. معمول‌ترین نواحی بدن برای خانم‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پا‌ها
  • زیر بغل
  • نواحی صورت
  • خط بیکنی
  • نواحی برزیلی

نواحی که در بالاتر برای شما معرفی کردیم نیازمند به ۴ الی ۶ جلسه هستند. این در حالی است که برخی از متقاضیان برای دست پیدا کردن به نتیجه مورد نظر خود نیازمند به بیش از ۸ جلسه لیزر درمانی برای از بین بردن کامل مو‌های زائد خود هستند.

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

تعداد جلسات درمان برای هر منطقه

بدون شک می‌دانیم که تعداد جلساتی که برای لیزر درمانی نیاز دارید با توجه به ناحیه مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. اما فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد در نواحی مختلف به اندازه‌ای تفاوت ندارند که زمان‌های تعریف شده‌ای داشته باشند. بازه‌ای که برای تمامی نواحی بدن پیشنهاد می‌شود ۴ الی ۶ هفته می‌باشد. بهتر است در درجه اول فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد که توسط پزشک و تکنسین لیزر برای شما تجویز شده است را در نظر داشته باشید. به صورت کلی می‌توان فاصله جلسات برای نواحی بدن را به شرح زیر آورد:

  • صورت و گردن:  لیزر موهای زائد صورت نیازمند به ۶ تا ۸ جلسه می‌باشد؛ فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد هر جلسه ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.
  • بیکینی:  نیازمند به ۵ تا ۱۰ جلسه می‌باشد؛ فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد هر جلسه ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.
  • زیر بغل : لیزر موهای زائد زیر بغل نیازمند به ۶ تا ۸ جلسه می‌باشد؛ فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد هر جلسه ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.
  • پا: نیازمند به ۳ تا ۶ جلسه می‌باشد؛ فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد هر جلسه ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.
  • کمر: نیازمند به ۵ تا ۷ جلسه می‌باشد؛ فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد هر جلسه ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.

کلام آخر

امروزه تمامی افرادی که به سراغ جلسات لیزر درمانی برای رفع مو‌های زائد خود ‌می‌روند، قصد دارند از شر تمامی مو‌های زائد خود به صورت دائم خلاص شوند. این در حالی است که برخی افراد قصد دارند تنها حجم مو‌های خود را کاهش دهند. به این نکته توجه داشته باشید افرادی که تمایلی به از بین بردن کامل مو‌های زائد خود را ندارند نیازمند به جلسات درمانی کمتری خواهند بود.

به عنوان مثال برخی از آقایان برای لیزر صورت خود تنها ۱ الی ۲ جلسه درمانی را در نظر می‌گیرند، این امر باعث می‌شود که به جای از بین بردن تمامی مو‌های صورت تنها حجم آن کم شود و اصلاح ساده‌تری داشته باشند. مزیت این امر برای آقایان این است که آن‌ها همچنان ریش خواهند داشت، اما سوختگی را کمتر تجربه می‌کنند. بنابراین پیش از مراجعه مجدد برای لیزر از فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد اطمینان پیدا کنید و با پزشک کلینیک رزیبا مشاوره داشته باشید.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *