تهران، عباس آباد، خیابان بهشتی، ابتدای خیابان صابونچی، کوچه ادایی پلاک یک، واحد یک

لوگو کلینیک رزیبا

مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر

فهرست محتوا

زیبایی و مرتب بودن دندان ها یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. کامپوزیت ونیر می تواند در یک بار ویزیت بدون تراشیدن بافت دندان و با اعمال مستقیم بر روی دندان بیمار انجام شود. کامپوزیت ونیر در تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان بسیار موثر است. می توانید نمونه هایی از عکس های قبل و بعد از کامپوزیت ونیر ما را در گالری تصاویر سایت و اینستاگرام مشاهده کنید. در کنار کیفیت کار پزشک رعایت صحیح مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر از اهمیت بالایی برخوردار است و منجر به ماندگاری درمان و نتایج مطلوب می گردد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بدانید.

مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر پوسته های نازکی هستند که به سطح جلوی دندان متصل می شوند. این روکش ها منجر به زیبا سازی دندان ها و رفع عیوب آن می گردد. دندانپزشک شما با ارزیابی وضعیت شما به طور دقیق به شما اطلاع می دهد که چه تعداد کامپوزیت ونیر مورد نیاز دندان های شما است. در انجام کامپوزیت ونیر مردم اغلب به این فکر می کنند که چه مواردی به مراقبت از کامپوزیت ونیر کمک می کند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را در مورد مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر به اشتراک بگذاریم.

مراقبت از کامپوزیت

در مورد لیزر موهای زائد کمر در کلینیک رزیبا بیشتر بدانید.

کاندیای مناسب انجام کامپوزیت ونیر

  • کامپوزیت ونیر برای شرایط مختلف مناسب هستند، مانند:
  • دندان های آسیب دیده: کامپوزیت ونیر اغلب ارزان ترین، سریع ترین و کم هزینه ترین روش بیولوژیکی برای ترمیم دندان آسیب دیده است.
  • دندان های لکه دار یا کج: اگر سفید کردن دندان ناموفق بوده است، کامپوزیت ونیر می تواند برای پوشاندن لکه های نامطلوب، لکه های سفید و تغییر رنگ دندان استفاده شود.
  • دندان های نامرتب: کامپوزیت ها همچنین می توانند برای کاهش یا اصلاح کامل ناهماهنگی دندان های کج استفاده شوند.
  • بستن شکاف ها: کامپوزیت ونیر می تواند انتخاب ایده آلی برای بستن شکاف دندان باشند.

مزایا و معایب کامپوزیت ونیر

  • کامپوزیت ونیر به طور متوسط ​​حدود 3-5 سال دوام می آورند و ممکن است لکه دار شوند. اگر چه در صورت ایجاد لکه، لکه ها را می توان به راحتی توسط دندانپزشک پاک کرد.
  • اگر کامپوزیت ونیر شکسته شوند، به سرعت و در یک بار ویزیت، با هزینه نسبتاً ارزان، سریعا قابل ترمیم هستند. این یکی از بزرگترین مزایای کامپوزیت ها نسبت به روکش های چینی و سرامیکی است. روکش های چینی شکسته نیاز به بازسازی در آزمایشگاه دارند و به 2 بازدید در طی 2 هفته نیاز دارند. همچنین هزینه کامپوزیت ونیر بسیار کمتر است.
  • معمولا در انجام کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن دندان نیست. روکش های سرامیکی معمولاً نیاز به تراشیدن دندان دارند که ممکن است بعد از آن دندان ها حساس شود.
  • برای تکمیل درمان کامپوزیت ونیر تنها یک ویزیت مجدد با دندانپزشکی زیبایی رزیبا است. روکش های پرسلن معمولاً نیاز به چند بازدید دارند.
  • برای دستیابی به نتایج عالی، کامپوزیت ها از نظر فنی و هنری نیازمندند. بیماران همیشه باید با مشاهده عکس‌های قبل و بعد از کامپوزیت ونیر خود، اطمینان حاصل کنند که پزشک تجربه کافی در انجام این درمان را دارد.
کامپوزیت ونیر خوب

در مورد بوتاکس مردانه در کلینیک رزیبا بیشتر بدانید.

اقدامات مراقبتی بعد از کامپوزیت ونیر

در کامپوزیت ونیر روند بهبودی در مقایسه با سایر روش های دندانپزشکی بسیار کوتاه است. هنگامی که درمان شما انجام شد؛ می توانید به طور معمول غذا بجوید و گاز بگیرید. بعد از کامپوزیت ونیر مطمین شوید که از اثر بی حسی از بین رفته باشید تا زبان یا گونه خود را نجوید.

مدتی پس از استفاده از کامپوزیت ونیر، ممکن است کمی زبری احساس شود. لکه های زبر پس از چند روز مسواک زدن و غذا خوردن از بین خواهند رفت. اگر صاف نشدند، پزشک این کار را انجام می دهد.

کامپوزیت ونیر می توانند 10 تا 15 سال و روکش های بدون آماده سازی برای 5 تا 7 سال دوام بیاورند. شما باید به توصیه پزشک عمل کنید تا طول عمر آنها افزایش یابد. برخی از اقدامات احتیاطی در زیر آورده شده است:

  • مواد سفت مانند یخ، خودکار، کلاهک فلزی، بطری های شیشه ای یا ناخن را نجوید.
  • از جویدن با دندان های جلویی خودداری کنید. اگر غذای سفت‌تری می‌خورید، فقط از دندان‌های عقب استفاده کنید. در حین خوردن شکلات باید آنها را برش دهید.
  • اگر مشکل دندان قروچه در شب دارید، باید از نگهدارنده استفاده کنید.
  • هنگام ورزش باید از محافظ دهان استفاده کنید.

چند نکته اضافی

  • کامپوزیت ونیر نیز مانند دندان ها به مراقبت نیاز دارند. شما باید روزی 2 بار به همراه نخ دندان مسواک بزنید.
  • دقت کنید که نوع مناسب خمیردندان را انتخاب کنید زیرا برخی از آنها دارای مواد ساینده هستند. شما نباید خمیر دندان را با این مواد مانند بی کربنات سدیم، پراکسید هیدروژن یا جوش شیرین خریداری کنید.
  • شما باید مراقب آنچه می خورید باشید، زیرا مواد غذایی سفت روی کامپوزیت ونیر تاثیر می گذارد. این مواد خوراکی شامل سیب خام، هویج، چیپس سفت و گوشت با استخوان و … است. همچنین از کراکر، نان، پاستا و آب نبات خودداری کنید.
  • در صورتی که خوراکی های رنگ دار مصرف کردید سریعا دندان های خود را برای جلوگیری از رنگ گرفتن مسواک بزنید.

کلام آخر

کامپوزیت ونیر یکی از روش های رایج زیبا سازی دندان ها می باشد. با کمک این روش می توان از شر لک ها و زردی دندان برای همیشه رهایی یافت. برای اینکه کامپوزیت ونیر با ماندگاری بالا داشته باشید ضروری است که به نکات مراقبتی آن به طور موثر توجه شود. در این مقاله به مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر پرداخته شد. امیدوارم که مفید بوده باشد.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *