تهران، عباس آباد، خیابان بهشتی، ابتدای خیابان صابونچی، کوچه ادایی پلاک یک، واحد یک

لوگو کلینیک رزیبا

ماندگاری کامپوزیت ونیر چقدر است؟

فهرست محتوا

کامپوزیت ونیر یکی از روش های زیبا سازی دندان می باشد. با انجام کامپوزیت ونیر می توانید از شر لک ها و خرابی های دندان رهایی یابید. در این مقاله به تمام سوالات شما در رابطه با ماندگاری کامپوزیت ونیر پرداخته شده است و حتی نکاتی برای افزایش ماندگاری کامپوزیت ونیر آورده شده است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید. تا بیشتر در مورد ماندگاری کامپوزیت ونیر بدانید.

عوامل موثر در ماندگاری کامپوزیت ونیر

معمولا کامپوزیت ونیر 4-8 سال عمر می کنند. پس از آن، به یک مجموعه روکش جایگزین نیاز دارند. دندانپزشک شما می تواند با افزودن مواد کامپوزیت جدید به راحتی روکش ها را جدا و تعمیر یا جایگزین کند. در حین برداشتن ونیرهای کامپوزیت، مقدار کمی از مینای دندان در این فرآیند برداشته می‌شود. پس از این، دندان های شما پولیش می شود و سپس مجددا کامپوزیت می گردد. در ادامه عوامل موثر در ماندگاری کامپوزیت آورده شده است.

شکنندگی کامپوزیت ونیر

بر خلاف ونیرهای سرامیکی، کامپوزیت ونیرها به راحتی شکسته نمی شوند. با این حال، اگر غذای سفت را گاز بگیرید و بجوید، ممکن است ترک بدارند. لذا ضروری است که تا جایی که امکان دارد، از جویدن اجسام سفت خودداری کنید.

کامپوزیت ونیر به اندازه دندان های واقعی بادوام نیستند. برای ماندگاری بیشتر آنها، نباید اجسام سخت مخصوصاً مانند خودکار، یخ، ناخن، استخوان و غیره را بجوید. اگر این یا سایر اجسام سخت را بجوید، روکش‌های شما ممکن است خرد شود.

اگر ونیرهای کامپوزیت خود را شکستید، لازم نیست نگران باشید. فقط باید به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه کنید. کلینیک رزیبا در یک جلسه ملاقات کامپوزیت ونیر شما را تعمیر می کند.

بهترین روش زیبا سازی دندان

در مورد مقایسه لمینت سرامیلی و کامپوزیت ونیر بیشتر بدانید.

فرا رسیدن زمان تعویض کامپوزیت ونیر

اگر کامپوزیت ونیر شما ترک خورده یا فرسوده شد، برای تعویض آن‌ به یک بار مراجعه به کلینیک رزیبا نیاز دارید. زمان مشخصی برای تعویض کامپوزیت ونیر وجود ندارد، هر زمانی که دچار مشکل شدند، می توانید آنها را تعویض کنید. پس از نصب روکش‌های شما، ممکن است احساس ناراحتی کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها مناسب شما نیستند. برای رفع این مشکل به یک دندانپزشک خوب و با تجربه مراجعه کنید.

نصب غیر اصولی کامپوزیت

کامپوزیت ونیربه گونه ای طراحی شده اند که محکم روی دندان قرار می گیرند و از ورود هر گونه باکتری عامل پوسیدگی جلوگیری می کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است که کامپوزیت ونیرکمی لق شوند و دندان نگهدارنده پوسیده شود. در این حالت، کامپوزیت ونیر ممکن است شروع به جدا شدن کند. دندانپزشک شما باید برای درمان پوسیدگی، کامپوزیت ونیر را قبلی را جدا کرده و پس از درمان اقدام به نصب صحیح کامپوزیت جدید نماید.

تغییر رنگ کامپوزیت ونیر

برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند مانند دندان های طبیعی ونیرهای شما را تغییر رنگ دهند. متأسفانه، کامپوزیت ونیر را نمی‌توان مانند دندان‌های طبیعی سفید کرد، بنابراین اگر لکه‌ها با مسواک زدن بر طرف نمی‌شوند، اگر می‌خواهید به لبخند زیبای خود بازگردید، باید روکش‌های جدیدی را نصب کنید. به طور مشابه، اگر ماده باندی که برای چسباندن روکش استفاده می شود با گذشت زمان شروع به تیره شدن کرد، وقت آن است که به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

ارتباط تغذیه و ماندگاری کامپوزیت ونیر

  • اگر مصمم هستید که کامپوزیت ونیر خود را طولانی‌تر نگه دارید و نمی‌خواهید هزینه اضافی برای تعویض آن‌ها قبل از موعد صحیح آن صرف کنید، در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.
  • چیزهایی که جویدن آنها سخت است، از جمله آب نبات، یخ، میوه ها و سبزیجات خام، ذرت بو داده و محصولات مشابه
  • گوشت سفت
  • غذاهای چسبنده مانند تافی و کارامل
  • نان برشته شده و سفت
  • انواع توت ها، گوجه فرنگی، کولا، چای، قهوه و شراب قرمز می توانند باعث ایجاد لکه شوند.
  • سس کچاپ
  • این فقط یک راهنما است، باید با دندانپزشک خود در خصوص تغذیه مناسب مشورت کنید.

رعایت نظافت

در اینجا چند نکته برای حفظ ونیرهای کامپوزیت شما آورده شده است

کامپوزیت ونیر خود را مرتبا تمیز کنید

شما باید ونیرهای خود را مانند دندان های طبیعی خود کاملاً تمیز کنید. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن حداقل دو بار در روز دو روش کارآمد هستند. اختلالات لثه به دلیل بهداشت نامناسب دندان ایجاد می شود. در نتیجه لثه های شما ممکن است شروع به عقب نشینی کنند و مرزهای روکش نمایان شود و احتمال ترک خوردن یا جدا شدن آنها افزایش یابد.

از خمیردندان های سفید کننده استفاده نکنید.

خمیرهای سفید کننده ممکن است شامل موادی مانند بی کربنات سدیم و پراکسید هیدروژن (جوش شیرین) باشد. این مواد شیمیایی در نهایت سطح روکش های شما را می خورند یا رنگ و براقیت آن ها را از بین می برند. خمیر دندان به طور ایده آل باید لکه ها را بدون استفاده از هیچ گونه سایشی از بین ببرد. از دندانپزشک خود برای تهیه خمیر دندان ایده آل راهنمایی بگیرید.

مراقبت از کامپوزیت

در مورد مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر بیشتر بدانید.

ماندگاری کامپوزیت ونیر با ترک سیگار و الکل

سیگار کشیدن یکی از عوامل رایج تغییر رنگ کامپوزیت ونیر است. هم به خاطر سلامتی و هم به خاطر ونیرهایتان، سیگار را ترک کنید. همچنین ضروری است که از مصرف الکل اجتناب کنید مصرف زیاد الکل می تواند مواد باندینگی که روکش های شما را روی دندان های شما نگه می دارند ضعیف کند. این همیشه منجر به شل شدن روکش ها نمی شود، اما حساسیت اندینگ دندان را نسبت به لکه ها و آسیب افزایش می دهد.

بنابراین ضروری اسن که قبل از خرید دهانشویه یا خمیردندان، محتویات آن را از نظر الکل بررسی کنید.

دندان قروچه

دندان قروچه فشار زیادی به دندان های شما وارد می کند و به شدت به روکش ها و دندان های طبیعی شما آسیب می رساند. در این شرایط ممکن است لازم باشد از محافظ بایت یا محافظ اکلوزال استفاده کنید. اگر هنگام خواب دندان قروچه کنید، دستگاه فشار وارده بر دندان های شما را کاهش می دهد.

مراجعه به کلینیک معتبر

یکی دیگر از راه های افزایش عمر کامپوزیت ونیر مراجعه به یک متخصص مجرب است. یک دندانپزشک خوب به شما می گوید که چگونه ونیرهای خود را نگهداری کنید، مطمئن شوید که بهترین درمان ممکن را دریافت می کنید.

در مورد هزینه کامپوزیت ونیر بیشتر بدانید.

کلام آخر

کلینیک دندانپزشکی رزیبا یکی از بهترین دندانپزشکی های زیبایی در تهران است. با انجام کامپوزیت ونیر در این مجموعه می توانید از ماندگاری و زیبایی کامپوزیت دندان های خود لذت ببرید. با انجام کامپوزیت ونیر در کلینیک رزیبا می توانید این اطمینان را داشته باشید که زیبایی دندان های شما با بهره گیری از آخرین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد میسر می گردد.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *