خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

عوارض لیزر موهای زائد

فهرست محتوا

در چند دهه اخیر علم پزشکی پیشرفت بسیار زیادی کرده است. این پیشرفت ها اغلب در حوزه تشخیص و یا درمان بیماری ها بوده اند. در این چند سال دستگاه های بسیار خوبی نیز به تولید رسیده اند که می توانند در زمینه پوست و مو بسیار کارآمد باشند. در این مقاله به بررسی عوارض لیزر موهای زائد پرداخته شده است.

برخی از این دستگاه ها با نام دستگاه لیزر در حوزه از بین بردن موهای زائد فعالیت می کنند و می توانند موهای زائد را با کمترین درد و سوزش از بین ببرند. دستگاه های لیزر، پیاز مو را مورد هدف قرار داده و بر روی آن تاثیر می گذارند تا از رویش مو تا مدت زمان طولانی جلوگیری شود.

این دستگاه ها می توانند برای خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار بگیرند. لازم به ذکر است طبیعتاً از بین بردن این موها در کنار مزایا عالی دارای عوارضی نیز هست. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که عوارض لیزر موهای زائد چیست؟ آیا لیزر می تواند موجب ابتلا به سرطان و یا نازایی شود؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد تا حدود زیادی بستگی به مرکز انجام لیزر و دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند، دارد. اغلب هنگامی که با استفاده از دستگاه های بسیار خوب و توسط اپراتوری ماهر لیزر موهای زائد انجام می شود عوارض خاصی مشاهده نمی شود. اما اگر برای انجام این نوع لیزر به کلینیک های نامعتبر مراجعه کنید، ممکن است عوارض خاصی در انتظار شما باشد.

از سوی دیگر افرادی که بور هستند و رنگ پوست روشنی دارند ممکن است پس از لیزر موهای زائد، بر روی پوست خود لکه های تیره ای مشاهده کنند. این لکه ها به دلیل تغییر رنگدانه های پوستی است. البته وجود لکه های تیره موقتی بوده و پس از مدتی از بین خواهند رفت؛ اما بهتر است به محض مشاهده آن ها به پزشک مراجعه کنید. لیزر موهای زائد می توانند موجب قرمزی موقت پوست و تحریک شدن بخش لیزر شده نیز شود.

همچنین یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد ترک خوردن پوست است. اگر پوست فرد خشک باشد و لیزر انجام شود ممکن است پوست، پوسته پوسته شده، زخم شده و یا ترک بخورد. در صورتی که افراد پس از لیزر در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرند نیز ممکن است در بخش لیز شده تاول ایجاد شود. بسیاری از متخصصان نیز احتمال ابتلا به بیماری های پوستی و زگیل تناسلی را در صورت تمیز نبودن تجهیزات و محیط لیزر بیان می کنند.

در مورد لیزر موهای زائد صورت بیشتر بدانید.

خطرات لیزر موهای زائد

آیا لیزر موهای زائد موجب نازایی می شود؟

بسیاری از افراد عقیده دارند یکی از عوارض لیزر موهای زائد، ابتلا به نازایی است و اشعه هایی که به بدن برخورد می کنند موجب نازایی خواهند شد.

لازم است گفته شود طبق تحقیقاتی که در این مورد انجام شده نه ‌تنها نازایی جزو عوارض لیزر موهای زائد نیست و این عمل موجب نازایی نمی شود، بلکه لیزر از ابتلا به بیماری های پوستی همچون انواع قارچ ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

از آنجایی که موهای قسمت تناسلی بدن کلفت و ضخیم هستند، می توانند موجب ابتلا به بیماری های زیادی شوند. با از بین رفتن این موها امکان ابتلا به قارچ و بیماری های مرتبط با تجمع باکتری ها کاهش پیدا خواهد کرد. از این رو نه تنها عدم توانایی در فرزند آوری جزو عوارض لیزر موهای زائد به حساب نمی آید بلکه لیزر می تواند برای افراد بسیار مفید هم واقع شود.

آیا لیزر موهای زائد موجب سرطان می شود؟

بسیاری از افراد گمان می کنند امکان ابتلا به سرطان با استفاده از روش لیزر موهای زائد افزایش پیدا خواهد کرد؛ از این رو این تصور موجب نگرانی آن ها شده است. برای راحتی خیال شما و آن دسته از افرادی که به این مسئله معتقد هستند باید گفت ابتلا به سرطان جز عوارض لیزر موهای زائد به حساب نمی آید و به هیچ عنوان افرادی که به انجام لیزر اقدام می کنند به سرطان مبتلا نمی شوند.

انجام لیزر در بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک های معتبر انجام می شود. حتی بسیاری از پزشکان، لیزر را برای از بین بردن موهای زائد پیشنهاد کرده اند؛ از این رو به هیچ عنوان نمی توان گفت با انجام لیزر افراد به سرطان مبتلا خواهند شد و به طور قطع، سرطان جزو عوارض لیزر موهای زائد به حساب نمی آید.

اگر می خواهید با اطمینان کامل به انجام لیزر اقدام کنید، ما به شما کلینیک رزیبا که یک مرکز لیزر در خیابان بهشتی است را به شما معرفی می کنیم. در این کلینیک با استفاده از پزشکان مجرب، اپراتوری ماهر و تجهیزات پیشرفته می توان با کمترین عوارض موهای زائد شما را از بین برد.

نحوه جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد بدن

همانطور که در مطالب پیش گفته شد لیزر اگر توسط اپراتوری حرفه ای و در محیطی تمیز انجام شد عوارض خاصی ایجاد نمی کند. با این وجود بهتر است شما نکات خاصی را برای جلوگیری از احتمال بروز عوارض لیزر موهای زائد مورد توجه داشته باشید. این نکات به عبارت زیر هستند.

  • بهتر است حدود سه ماه قبل از لیزر، سولار و آفتاب گرفتن را کنار بگذارید.
  • اگر از داروی خاصی استفاده می کنید قبل از لیزر حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • یکی دیگر از نکاتی که موجب جلوگیری از بروز عوارض لیزر موهای زائد می شود آن است که پس از جلسه لیزر تا ۳ ساعت خود را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید. این مسئله موجب آسیب دیدن پوست خواهد شد.
  • برای جلوگیری از این خطرات و انجام لیزر حتما به سراغ بیمارستان ها و یا کلینیک های معتبر و شناخته شده بروید تا بتوانید از بهداشتی بودن محیط و لوازم لیزر مطمئن شوید.
  • هنگامی که برای لیزر مراجعه می کنید باید کمی موهای شما در آمده باشد؛ از این رو تا ۲۰ روز قبل از انجام لیزر، از اصلاح موهای زاید خود خودداری کنید.
  • اگر موهای زائد شما نازک و کرکی هستند پیشنهاد می شود از لیزر آن ها خودداری کنید؛ چراکه از عوارض لیزر موهای زائد نازک، می توان به تیره و ضخیم تر شدن این موها و بیشتر شدن آن ها اشاره کرد.

در مورد لیزر موهای زائد بیکینی بیشتر بدانید.

لیزر موهای زائد و ناباروری

کلام آخر

در این مقاله علاوه بر عوارض لیزر، مطالبی در حوزه عدم ابتلا به سرطان و نازایی با استفاده از لیزر موهای زائد و همچنین نحوه جلوگیری از ایجاد عوارض لیزر بیان شد.

همانطور که گفتیم اگر لیزر توسط اپراتوری ماهر و دستگاه های پیشرفته انجام شود عوارض خاصی نخواهد داشت. اما اگر این شرایط موجود نباشد ممکن است فرد نشانه هایی را چون قرمزی، پوسته پوسته شدن، تاول، ایجاد لکه و… برای پوست خود مشاهده کند.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *