خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

بهترین سن تزریق بوتاکس چند سال است؟

فهرست محتوا

امروزه یکی از روش های جوانسازی صورت، تزریق بوتاکس است. در هنگام تزریق بوتاکس با فلج موقت و شل کردن عضله‌ها کاهش چین و چروک پوستی که روی عضله را پوشانده است اتفاق می افتد. با توجه به تاثیراتی که بوتاکس می‌تواند در جوانسازی پوست ایجاد نماید یکی از سوالات اساسی این است که تزریق بوتاکس از چه سنی بهتر است آغاز شود. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد بهترین سن تزریق بوتاکس بدانید.

بهترین سن تزریق بوتاکس

پاسخ به این سوال که بهترین سن تزریق بوتاکس چند سال است، با توجه به عوامل متعددی مشخص می‌شود، به عنوان مثال نوع پوست فرد، سبک زندگی فردی، عوامل ژنتیکی و سن فعلی فرد و … به طور کلی بوتاکس را می‌توان در تمام سنین از 20 سالگی تا اواخر دهه 60 انجام داد اما تزریق بوتاکس در هر کدام از این دهه‌های سنی اثرات متفاوتی خواهد داشت که تمام آنها را بررسی خواهیم کرد.

تزریق بوتاکس در 40 سالگی

حداقل سن تزریق بوتاکس

جهت انجام هرگونه عمل زیبایی باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشید اما متخصصان پوست و زیبایی پیشنهاد می‌نمایند اولین تزریق بوتاکس در اواسط دهه 20 سالگی و اوایل 30 سالگی که چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند شروع شود.

در مورد مراقبت های بعد از بوتاکس بیشتر بدانید.

بوتاکس پیشگیرانه

بیشتر افراد تا زمانی که چین و چروک‌های بسیارهمراه با خطوط عمیق در پیشانی، خط لبخند، اطراف چشم، اطراف دهان و سایر نقاط آغاز شود جهت تزریق بوتاکس صبر می‌نمایند اما اگر تزریق بوتاکس قبل از آغاز چین و چروک‌ها انجام شود با نرم کردن ماهیچه‌ها مانع از ایجاد چین و چروک‌های زودرس می‌شود. این روش یکی از روش‌های موثر در حفاظت از زیبایی و نشاط دوران جوانی می‌باشد.

مزیت تزریق بوتاکس در دهه 20

در اوایل دهه 20 سالگی پوست صورت تقریباُ صاف، بدون هیچ گونه شیار و چین و چروک، هیدراته و با حجم مناسب می‌باشد. در این زمان تنها در هنگام لبخند زدن و یا اخم کردن می‌توان خطوطی را مشاهده کرد که بلافاصله نیز از بین می‌روند.

تزریق بوتاکس در این دهه از ایجاد چین و چروک در اوایل دهه 30 سالگی جلوگیری خواهد کرد. در این دهه تزریق بوتاکس فقط در مناطقی که به صورت گذرا دچار خطوط سطحی می‌شوند صورت می‌گیرد.

تزریق بوتاکس در دهه 30

در دهه 30 ممکن است کم کم متوجه چند خط و چین و چروک ریز شوید اما هنوز خطوط عمیق ماندگار در چهره‌ی شما ایجاد نشده است، این دهه نیز مانند دهه 20 جهت تزریق پیشگیرانه بوتاکس سن مناسبی می‌باشد. در این سن چین و چروک‌هایی در اطراف چشم که در هنگام خندیدن ایجاد می‌شود و یا خطی بین دو ابرو نیز به مناطق تزریق بوتاکس اضافه می شود.

در اواخر دهه 30 خطوط اطراف لب نیز جهت تزریق بوتاکس مناسب می‌باشد تا از ایجاد چین و چروک‌های آینده جلوگیری شود.

در مورد بوتاکس لب بیشتر بدانید.

تزریق بوتاکس در دهه 40

در این دهه چین و چروک‌ها به تدریج عمیق می‌شوند، خطوط اطراف چشم، خطوط پیشانی، خط لبخند و یا افتادگی در پلک بالا و چانه. در این سنین معمولاً بدون اینکه بخندید و یا اخم کنید خطوط ثابتی روی صورت شما وجود دارد. در دهه 40 دیگر تزریق بوتاکس پیشگیرانه انجام نمی‌شود بلکه تزریق بوتاکس به صورت درمانی همراه با سایر روش‌های درمانی پوست مانند تزریق فیلرها و یا لیفتینگ صورت پیشنهاد می‌شود. همچنین استفاده از انواع ماسک‌ها و درمان‌های آبرسان جهت حفاظت پوست صورت باید جزء برنامه‌های ثابت هر روز شما باشد.

در مورد بوتاکس دور چشم بیشتر بدانید.

بوتاکس در دهه 50

افرادی که در این دهه واقع شده‌اند معمولاً بیشتر برای تزریق بوتاکس مراجعه می‌نمایند. در این سن هم خانم‌ها و هم آقایان دارای خطوطی در میان ابرو، پیشانی، اطراف لب، دور لب و دور چشم می‌باشند. در این سن خانم‌ها به دلیل تجربه‌ی یائسگی و کاهش هورمون‌های جنسی بیشتر مستعد ایجاد چین و چروک هستند. هم چنین کاهش تولید کلاژن منجر به افتادگی پوست در مناطق مختلف صورت می‌شود بنابراین متخصصان زیبایی توصیه می‌نمایند علاوه بر بوتاکس از فیلرهای پوستی نیز جهت لیفت صورت در قسمت‌هایی مانند فک و گونه که دچار کاهش حجم شده‌اند استفاده شود.

تزریق بوتاکس در 30 سالگی

بوتاکس در دهه 60

در این دهه سنی مشابه افرادی که در دهه 50 زندگی خود واقع شده‌اند تزریق بوتاکس جهت حفظ نشاط چهره و کاهش چین و چروک‌ها در مناطق مختلف انجام می‌شود. از 60 سالگی به بعد چین و چروک‌ها را نمی‌توان به طور کامل محو کرد و تزریق بوتاکس فقط به کاهش آنها کمک می نماید. در این دهه بهتر است همراه با تزریق بوتاکس تزریق فیلرهای پوستی نیز انجام شود تا کاهش حجم در قسمت‌های مختلف صورت نمایان نباشد.

در مورد هزینه تزریق بوتاکس بیشتر بدانید.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد نمی‌توان یک سن خاص برای تزریق بوتاکس را در نظر گرفت و تمام افراد از 20 سالگی تا اواخر 60 سالگی می‌توانند از درمان بوتاکس بهره ببرند.

بنابراین در هر سنی که قرار دارید در صورتی که احساس می‌کنید چین و چروک‌های پوستی در صورت شما ظاهر شده‌اند و یا اینکه نگران ظاهر شدن این خطوط در چهره‌ی خود هستید می‌توانید به کلینیک زیبایی رزیبا مراجعه نمائید و تحت مشاوره با متخصصان پوست و زیبایی قرار بگیرید و در صورتی که کاندید مناسبی جهت این روش درمانی هستید به منظور تزریق بوتاکس درمانی و یا پیشگیرانه اقدام نمائید.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *