خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

بوتاکس دور چشم

فهرست محتوا

با افزایش سن، پوست و ماهیچه های صورت شما دستخوش تغییراتی می شوند که می تواند ظاهر چشمان شما را تحت تاثیر قرار دهد. خطوط و چین و چروک ها شروع به ظاهر شدن می کنند و ممکن است کیسه ها یا دایره های تیره زیر آنها ایجاد شود. بوتاکس راه خوبی برای درمان این علائم پیری است. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد بوتاکس دور چشم بدانید.

بوتاکس دور چشم چیست؟

از بوتاکس معمولاً برای درمان چین و چروک و خطوط ریز صورت و جوانسازی پوست استفاده می شود. ماده فعال بوتاکس سم بوتولینوم نوع A است که با فلج کردن موقت عضلات صورت منجر به درمان چین و چروک می شوند. بوتاکس گاهی اوقات برای کاهش ظاهر چین و چروک دور چشم استفاده می شود، اما به ندرت به عنوان یک درمان مستقل به زیر چشم تزریق می شود. بوتاکس در واقع درمان اصلی حالت پای کلاغی دور چشم می باشد.

قیمت بوتاکس دور چشم

کاندیدای نامناسب بوتاکس دور چشم

سیاهی زیر چشم: بسیاری از افراد با بالا رفتن سن دچار سیاهی زیر چشم می شوند. این یک بخش طبیعی از پیری است. پوست شما با افزایش سن شروع به نازک شدن می‌کند، که باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر چشم‌ها بیشتر نمایان شوند و پوست زیر چشم تیره‌تر شود. برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد ایجاد حلقه های سیاه زیر چشم خود هستند. باید توجه کرد که بوتاکس نمی تواند سیاهی زیر چشم شما را درمان کند.

همچنین ایجاد تورم خفیف زیر چشم در سنین بالا شایع است. با افزایش سن، ماهیچه هایی که از پلک های شما حمایت می کنند به تدریج ضعیف می شوند و باعث می شوند مقداری از چربی اطراف به داخل پلک شما منتقل شود. این می تواند پف کردگی یا ظاهر کیسه های زیر چشم را ایجاد کند.

در مورد درمان ریزش مو بیشتر بدانید.

کاندیدای مناسب بوتاکس دور چشم

اگر هدف شما کاهش ظاهر چین و چروک های پویا است که هنگام استفاده از ماهیچه های صورت خود برای ایجاد حالت ظاهری ایجاد می شوند، ممکن است کاندیدای خوبی برای این روش باشید

علاوه بر این، برای واجد شرایط بودن به عنوان یک کاندیدای خوب، در حالت ایده آل باید:

  • بالای 18 سال باشید.
  • ماهیچه‌های صورت سالم داشته باشید، زیرا بوتاکس زیر چشم برای افراد جوان‌تر با پشتیبانی خوب از پلک و برخی از بیماران مسن‌تر که آناتومی اربیتال سالم دارند، مناسب‌تر است.
  • به طور کلی سالم باشید، بدون عارضه عصبی عضلانی مزمن یا سایر بیماری های جدی سلامتی.
  • این روش برای افراد مسن با پیری شدید صورت یا افرادی که عضلات پلک ضعیف یا ضعیف دارند مناسب نیست.
  • همچنین اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید باید از بوتاکس پرهیز کنید زیرا تأثیر بوتاکس بر روی نوزادان متولد نشده و شیرده هنوز به طور کامل شناخته نشده است.
  • پروسه بوتاکس دور چشم
  • بوتاکس زیر چشم یک روش غیر جراحی است که معمولا کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.
  • تزریق‌ها معمولاً در مطب با استفاده از سوزن‌های کوچکی انجام می‌شوند.
  • اکثر پزشکان متخصص پوست و زیبایی فقط از یک یا دو واحد بوتاکس در هر طرف استفاده می کنند. این دوز در مقایسه با برخی درمان‌های دیگر بسیار کم است، زیرا دوزهای بالاتر خطر عوارض را افزایش می‌دهد.
  • همانطور که در بالا ذکر شد، بوتاکس معمولا در ناحیه زیر چشم به عنوان بخشی از درمان برای پای کلاغی تزریق می شود. بیمارانی که بوتاکس را در پلک پایین خود و همچنین ناحیه پای کلاغی تزریق می کنند، نسبت به افرادی که فقط در پلک پایین خود تزریق شده اند، نتایج مثبت بیشتری را گزارش می دهند.

آیا بوتاکس برای همه موثر است؟

در برخی موارد بوتاکس ظاهر چین و چروک زیر چشم را کاملا درمان می کند. با این حال، برخی از پزشکان زیبایی هشدار می دهند که بوتاکس ممکن است نتواند چین و چروک زیر چشم را به طور کامل برطرف کند، زیرا بسیاری از چین و چروک هایی که در این ناحیه ظاهر می شوند به دلیل شلی و نازک شدن پوست ایجاد می شوند که این دو مشکل را بوتاکس نمی تواند برطرف کند. در این صورت، درمان‌های دیگری مانند پرکننده‌ها، انتقال چربی یا لایه‌برداری با لیزر اغلب گزینه‌های بهتری هستند.

در مورد کاشت ابرو در کلینیک رزیبا بیشتر بدانید.

بهترین کلینیک بوتاکس دور چشم

ماندگاری بوتاکس دور چشم

ممکن است بلافاصله پس از درمان نتوانید تفاوت چشمگیری را مشاهده کنید. زمان شروع بوتاکس تاثیرات معمولاً بین سه تا هفت روز است، اگرچه در برخی موارد ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا اثرات کامل آن مشاهده شود. اکثر بیماران متوجه می شوند که نتایج تزریق بوتاکس زیر چشم معمولاً بین شش تا هشت ماه باقی می ماند. اگر می خواهید نتایج خود را حفظ کنید، می توانید پس از این مدت درمان خود را تکرار کنید.

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

در حالی که بوتاکس ممکن است بتواند به کاهش ظاهر چین و چروک زیر چشم کمک کند، ممکن است خطر نسبتاً بالای ضعیف شدن پلک پایین، در آن اتفاق بیافتد. بوتاکس در صورتی که توسط پزشک متخصص تزریق نشود، می تواند منجر به انواع مشکلات زیبایی و پزشکی شود. به عنوان مثال، ضعیف شدن پلک می تواند منجر به جدا شدن پلک پایینی از کره چشم شود که ممکن است باعث خشکی چشم، تاری دید، مشکل در پلک زدن و سایر مشکلات چشمی شود. بنابراین توصیه می شود که حتما بوتاکس را زیر نظر متخصص زیبایی و پوست انجام دهید.

سایر عوارض جانبی رایج بوتاکس عبارتند از:

  • کبودی و تورم در محل تزریق
  • کهیر
  • سردرد
  • گردن درد
  • حالت تهوع
  • ضعف عضلانی
  • علائم شبیه آنفولانزا

اگر علائم شما بدتر شد یا ادامه یافت، با پزشک خود در میان بگذارید.

کلام آخر

همه افراد به دنبال حفظ جوانی و شادابی پوست خود هستند. یکی از بخش های صورت که بیشتر از سایر اجزا نشان دهنده، افزایش سن و پیری است، چشم ها می باشند. به گونه ایی که با نگاه کردن در چشمان فرد می توان سن وی را تخمین زد. یکی از روش های درمان چین و چروک دور چشم، تزریق بوتاکس به دور چشم است. این روش درمانی موثر و کاربردی در درمان بوتاکس می باشد و امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *