تهران، عباس آباد، خیابان بهشتی، ابتدای خیابان صابونچی، کوچه ادایی پلاک یک، واحد یک

لوگو کلینیک رزیبا

جوانسازی پوست

فهرست محتوا

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد. ایجاد نشانه های پیری در پوست، به دلیل بالا رفتن سن، امری اجتناب ناپذیر است. متاسفانه نشانه های پیری در پوست صورت بیشتر از قسمت های دیگر بدن، خود را نشان می دهند.

روش های مختلفی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، میکرونیدلینگ و … وجود دارند که می توانند موجب جوانسازی پوست شوند. برای انتخاب روش مناسب جوانسازی، بهتر است به یک متخصص زیبایی با تجربه و ماهر مراجعه کنید تا پوستی جوان، شاداب و زیبا داشته باشید.

نشانه های پیری پوست

در اثر افزایش سن، سطح اجزای تشکیل دهنده و فرم دهنده پوست مانند کلاژن و الاستین کاهش می یابد. پروتئین های کلاژن و الاستین، موجب استحکام و قوام پوست می شوند. با کاهش سطح این پروتئین ها در بدن، که بعد از سن 25 سالگی رخ می دهد، پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود.

  پوست انسان به دلایل مختلف مانند افزایش سن، عوامل وراثتی، ابتلا به بیماری ها، استفاده از مواد آرایشی نامرغوب، آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، سیگار کشیدن، بی تحرکی، قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید،  رژیم غذایی نامناسب و استفاده زیاد از فست فودها دچار مشکلات زیادی می شود.

در مورد کاشت ابرو بیشتر بدانید.

بهترین روش جوانسازی پوست

نشانه های پیری زودرس پوست عبارتند از:

چین و چروک پوست

خطوط و چین و چروک پوست، از اولین نشانه های پیری پوست می باشند که به مرور زمان بر روی پوست ایجاد می شوند. خطوط روی پوست به دلیل حرکات ماهیچه های صورت ایجاد می شوند. ماهیچه های صورت در اثر خندیدن، اخم کردن و یا صحبت کردن خطوطی ایجاد می کنند که به تدریج، تبدیل به چین و چروک می شوند. در این مواقع گفته می شود که خطوط متحرک صورت تبدیل به چین و چروک ثابت شده اند. این خطوط بعد از سن 25 سالگی به تدریج ایجاد می شوند.  

کاهش حجم پوست

با افزایش سن سطح پروتئین های الاستین و کلاژن پوست کاهش یافته و پوست دچار افتادگی و شل شدگی می شود. بافت چربی موجود در بخش های مختلف  صورت مانند چانه، گیجگاه، گونه، چشم و بینی کاهش یافته و صورت، ظاهر استخوانی به خود می گیرد. استخوان های اطراف دهان و چانه هم به مرور تحلیل می روند. این مشکلات بیشتر در سنین 50 الی 60 سال رخ می دهد.

کاهش خاصیت الاستیکی پوست

 رشته های پروتئینی و هیالورونیک اسید موجود در لایه های عمقی پوست، موجب افزایش قوام و شادابی پوست می شوند. با کاهش سطح کلاژن و هیالورونیک اسید که به سیمان بین بافتی شهرت دارد، خاصیت کشسانی پوست کاهش می یابد. کم آبی و خشک شدن پوست هم می تواند تاثیرات منفی بر پوست بگذارد.

در مورد لیزر مو بیشتر بدانید.

تغییر در لایه های پوست

با بالا رفتن سن، ضخامت لایه زیرین پوست که دارای سلول های چربی، بافت پیوندی و بالشتک ها می باشد، کاهش می یابد. به همین دلیل چین و چروک های پوستی ایجاد می شوند. همچنین لایه میانی پوست که مسئول حفظ آب پوست و دارای کلاژن و هیالورونیک اسید می باشد، به مرور خشک شده و تحلیل می رود. لایه رویی پوست هم به دلیل تاثیر نور مضر خورشید، سرمای هوا، دچار خشکی، زبری و لکه ها و خال می شود.

جوانسازی پوست با تزریق ژل

یکی از روش های بسیار موثر و بدون خطر در ایجاد زیبایی و جوانسازی پوست، تزریق ژل می باشد. با تزریق ژل، نشانه های پیری پوست مانند افتادگی، چین و چروک پوست از بین می رود. از روش تزریق ژل می توان برای برطرف کردن فرورفتگی های پوست و لیفت ابرو هم استفاده کرد.

در مورد فشیال بیشتر بدانید.

از کاربردهای تزریق ژل علاوه بر جوانسازی پوست می توان به حجم دهی سینه، چانه، لب ها، گونه ها، باسن و ران اشاره کرد. تزریق ژل جهت جوانسازی دست و پا، هم استفاده می شود. مشکلات ناحیه چشم اعم از گودی دور چشم، تیرگی دور چشم، چین و چروک های دور چشم و افتادگی پلک، با تزریق ژل برطرف می شوند.

ژل های مورد استفاده در جوانسازی پوست، نوعی پرکننده و حجم دهنده پوست محسوب می شوند. مهمترین ترکیبات موثر موجود در ژل های تزریقی عبارتند از:

  • هیالورونیک اسید
  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم
  • اسید پلی ال لاکتیک
  • پلی متیل متاکریلات

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش های جوانسازی پوست است که می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند. بوتاکس سم بوتولیسم رقیق شده می باشد که برای درمان نشانه های پیری پوست، مورد استفاده قرار می گیرد.

بوتاکس با فلج کردن موقتی عضلات صورت، موجب کاهش چین و چروک های پوستی و جوانسازی پوست می شود. خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خط اخم، خط خنده، خطوط و چین و چروک های افقی روی پیشانی با تزریق بوتاکس از بین می روند.

بهترین کلینیک تهران

بوتاکس علاوه بر بهبود مشکلات پوستی موجب درمان بسیاری از بیماری ها هم می شود. با تزریق بوتاکس بیماری هایی مانند دیستونی گردن، تعریق زیاد زیر بغل، بیماری های سیستمیک، سردردهای میگرنی، سندروم پیریفورمیس، سندروم درد میوفاسیال و کمردردهای مزمن بهبود می یابند.

میکرونیدلینگ معجزه ای در جوانسازی پوست

امروزه روش غیر تهاجمی میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست، مورد استقبال قرار گرفته است. در روش میکرونیدلینگ از دستگاه مخصوص استفاده می شود. دستگاه میکرونیدلینگ، سوزن هایی بسیار ظریف و ریز دارد که سوراخ هایی بر روی پوست ایجاد می کند.

از طریق سوراخ ها داروهای موثر جهت جوانسازی پوست، وارد لایه های پوست می شوند. داروها با تحریک سلول های پوست، باعث ترمیم و بازسازی پوست می شوند. مقدار داروهای تزریقی با توجه به آسیب پوستی و شرایط افراد با هم متفاوت است.

داروهای مورد استفاده برای جوانسازی پوست در روش میکرونیدلینگ، دارای هیالورونیک اسید و ویتامین C می باشند. این مواد موجب افزایش کلاژن سازی در پوست می شوند. در نتیجه مشکلات پوستی مانند افتادگی پوست، چین و چروک های پوست، جای بخیه، جای زخم، آکنه و جای جوش درمان می شوند.

 روش میکرونیدلینگ برای از بین بردن سوختگی پوست و  ترک های پوستی که به دلیل بارداری و یا افزایش وزن ایجاد شده اند، موثر می باشد.

کلام آخر

انجام روش های مختلف جوانسازی پوست باید حتما توسط یک پزشک متخصص زیبایی انجام شود. انجام روش های جوانسازی توسط یک متخصص زیبایی با تجربه در یک کلینیک معتبر از بروز عوارض جانبی جلوگیری می کند و نتیجه بهتری حاصل می شود.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان بهشتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *