خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

درمان لک صورت در کلینیک زیبایی رزیبا

لک از یک اختلاف جزئی در رنگ پوست به دلیل تفاوت در میزان رنگدانه ی ملانین در نقاط مختلف پوست می‌باشد. هرچه میزان این رنگدانه ها بیشتر باشد پوست تیره تر دیده می‌شود.

شادابی و زیبایی پوست نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد به نفس فرد دارد و از طرف دیگر اعتماد به نفس در تعاملات اجتماعی تاثیر انکار ناپذیری دارد. برخی از افراد به دلیل لک صورت از رفتن در اجتماع و جمع دوستان خودداری می کنند. یکی از دلایل ایجاد لک در صورت چربی زیاد پوست می‌باشد. زیرا چربی پوست باعث می‌شود جوش و آکنه ایجاد شود و با ترکیدن جوش، جای آن ها به صورت لک روی صورت باقی بماند.

و از دیگر دلایل ایجاد لک وجود رنگ دانه هایی به نام ملانین است که در اثر برخورد نور خورشید با پوست به وجود می آید. عوامل زیادی مانند اختالات هورمونی، سوء تغذیه، بارداری و… در به وجود آمدن لک صورت دخیل هستند. اما شایع ترین آن ها همان طور که گفته شد تولید چربی زیاد صورت و لک های ناشی از نور آفتاب می‌باشد.

درمان لک صورت در کلینیک زیبایی رزیبا

انواع لک

آکنه زمانی بر روی پوست ایجاد می‌شود که چربی، خاک و فولیکول مو بر روی پوست جمع شود.

آب و هوای گرم و مرطوب، خشک بودن پوست، عفونت قارچی پوست و استرس، هورمون ها، داروهای خاص و… می تواند  باعث ایجاد جوش های پوستی  شوند که با ایجاد تغییر در رنگ و بافت پوست مشخص می شوند.

این نوع از لک ها معمولا در افراد بالای 40 سال دیده می‌شود. دلایل ایجاد لک های پیری یا کبدی قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می‌باشد زیرا باعث فعال شدن رنگدانه های پوستی می‌شود.

لک های مادرزادی بعد از تولد فرد در دو نوع لکه های عروقی و لکه های رنگدانه ای ایجاد می‌شود. در صورتی که لک های خونی در یک ناحیه از پوست شکل طبیعی ندارد، لک های عروقی ایجاد می‌شود. و زمانی که سلول های رنگدانه پوست در یک ناحیه بیش از حد طبیعی هستند سلول های رنگدانه به پوست رنگ می دهند و باعث ایجاد لکه های رنگدانه ای می شوند.

تولید بیش از حد ملانین یا رنگدانه پوستی باعث ایجاد ملاسما می‌شود، که با لکه های تیره بر روی پوست مشخص می‌شود.

درمان لک با مزوتراپی

یکی از روش های نوین برای درمان لک صورت مزوتراپی است. در این روش پزشک پوست داروها و مواد مورد نیاز پوست مانند هورمون ها، آنزیم ها و عصاره های گیاهی را به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق می کند.

درمان لک صورت در کلینیک زیبایی رزیبا

 

مزایای استفاده از مزوتراپی لک

درمان لک با لیزر

با استفاده از لیزر برای درمان لک صورت رنگدانه های موجود در لکه ها تخریب و تجزیه می شوند. در واقع برخورد پالس های انرژی باعث خرد شدن رنگدانه های پوستی شده و به این ترتیب امکان دفع این رنگدانه ها با رشد پوست فراهم می‌شود. و پوست بعدی که در این محل ایجاد می‌شود بدون رنگدانه خواهد بودو یا به عبارت دیگر پوست بدون لک جایگزین پوست لکدار می‌شود.

درمان لک صورت در کلینیک زیبایی رزیبا

 

انواع لیزر لک

این نوع از لیزر را برای درمان تغییررنگ ایجاد شده بر اثر لک های پوستی استفاده می کنند. زیرا لایه برداری عمیقی از پوست انجام می دهد و پوست را از هرگونه لک پاکسازی ودرمان می کند.

لیزر فرکشنال از نوع لیزرهای جدید درمان های پوستی مانند لک های مقاوم و برطرف کردن ترک های پوستی است.

این نوع از لیزر را اغلب به عنوان لیزر موهای زائد می شناسند. که علاوه بر آن در برداشتن لک های پوستی و تاتو کاربرد موثری دارد.

لیزر کیوسوئیچ یکی از بهترین روش ها برای درمان انواع لک ها و از بین بردن لک های قهوه ای ناخواسته ، لک های ناشی از نور خورشید و یا جهت از بین بردن خال کوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان لک صورت در کلینیک زیبایی رزیبا

 

درمان لک با مزوژل

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان انواع لک های پوستی تزریق مزوژل می‌باشد، که امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین هیالورونیک اسید موجود در بدن  انسان با افزایش سن کاهش می یابد و طراوت و شادابی پوست را نیز کاهش می دهد. با تزریق مزوژل هیالورونیک اسید طبیعی موجود در پوست احیا می‌شود و براثر آن پوست زیبا و جوان می‌شود. مواد و عناصری که در طراحی مزوژل استفاده می‌شود سبب کلاژن سازی پوست شده و در نهایت فرایند خونرسانی به بافت های پوست را افزایش می دهد.

 

نحوه درمان لک صورت با تزریق مزوژل

پزشک از یک سوزن بسیار ظریف در هنگام تزریق استفاده می کند و برای کاهش درد در برخی موارد از ژل های بی حسی موضعی استفاده می‌شود. مزوژل یک درمان با ریسک پایین محسوب می‌شود و عوارض سطحی مانند قرمزی، کبودی و تورم تا 48 ساعت پس از تزریق به هیچ عنوان جای نگرانی نیست.

کلینیک تخصصی رزیبا در انواع روش های درمان لک از جمله درمان لک با مزوژل، درمان لک بالیزر، درمان لک با مزوتراپی و… با بهترین کیفیت و متخصصین مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیز می‌باشد. با تماس با کلینیک رزیبا مشاورین با توجه به مشکل پوست شما بهترین درمان لک را به شما پیشنهاد می کنند.