خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا
لیست عناوین

از بین بردن لک و جای جوش در کلینیک

یکی از نگرانی‌‌های شایع بین افراد به خصوص در بین نوجوانان عارضه جوش و آکنه و به جا ماندن جای جوش ‌می‌باشد. برای درمان لک و جوش که معضلات ظاهری پوست است، ابتدا باید نوع جوش و لک را تشخیص داد. بهترین راه برای تشخیص و درمان این مشکل مراجعه به پزشک متخصص ‌می‌باشد.

دلایل مختلفی از جمله تغذیه، ژنتیک و گذراندن دوران بلوغ یا دوران بارداری موجب جوش زدن و و در پی آن پدیدار شدن لک و اسکار روی پوست هستند. برخی از جوش‌‌ها دردناک هستند و بعضی فقط ظاهر پوست را بد نشان ‌می‌دهند. جای جوش‌‌ها اشکال مختلفی دارند. گاهی به شکل برآمده یا هایپروتروفیک و گاهی فرورفته یا آتروفیک هستند. علت بر آمدگی هایپروتروفیک‌‌ها بوجود آمدن پوست اضافی باقی مانده از جوش برجسته ‌می‌باشد و علت فرورفتگی اترفیک‌‌ها از بین رفتن بافت پوست زیر جوش ‌می‌باشد.

در مواقعی که جای جوش الزاماً برآمده یا فرورفته نیست، جای جوش به صورت لکه ای تیره تر از پوست دیده ‌می‌شود. لکه‌‌های باقی مانده از جوش در افراد مختلف رنگ‌های مختلفی دارند. در هر صورت قبل از درمان جای جوش، باید علت و نوع جوش بررسی شود تا بهترین راه برای از بین رفتن آن‌‌ها اعمال شود.

از بین بردن لک و جای جوش در کلینیک

همین حالا وقت رزرو کنید!

۰۲۱۸۸۸۶۵۰۱۰ - ۰۲۱۸۸۸۶۵۰۲۰

در ساعات کار کلینیک با شماره‌های درج شده تماس گرفته و یا از طریق فرم، مشخصات خود را ارسال فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

"*" indicates required fields

انواع جوش

جوش‌‌ها انواع مختلفی دارند که در زیر به توضیح هریک از آن‌‌ها ‌می‌پردازیم:

جوش‌‌های سرسفید

این جوش‌‌ها بسیار کوچک و چرکی هستند که اگر با فشار آن‌‌ها را تخلیه نکنیم، جای جوش از خود باقی نمی‌گذارند.

ندول

ندول‌‌ها ضایعات جامدی هستند که در عمق پوست ایجاد ‌می‌شوند و با تخلیه آن‌‌ها شاهد جای جوش عمیق هستیم.

جوش‌‌های سر سیاه

این جوش‌‌ها به شکل برآمدگی‌‌هایی روی پوست ظاهر ‌می‌شوند و به آسانی تخلیه ‌می‌شوند و جای جوش بر جا نمی گذارند. راه درمان جوش‌‌های سر سیاه از سایر جوش‌‌ها سریع تر و آسان تر ‌می‌باشد.

از بین بردن لک و جای جوش در کلینیک

 

پوسچول‌‌ها

این نوع جوش با پایه قرمز که نوک آن‌‌ها سفید و کاملا پر از چرک به رنگ سفید یا زرد ‌می‌باشد، روی پوست ظاهر ‌می‌گردد و بعد از تخلیه جای جوش نامناسب و گودی در صورت ایجاد ‌می‌کنند.

درمان جای جوش

امروزه راه‌‌های متعدد و نسبتا زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد. بعد از بررسی علل ایجاد انواع جوش توسط پزشک، درمان مناسب با پوست آسیب دیده برای شما اعمال ‌می‌شود. در زیر به برخی از این روش‌‌های درمانی اشاره ‌می‌کنیم.

میکرونیدلینگ

یکی از درمان‌‌های جدید برای از بین بردن جای جوش و لک در صورت میکرونیدلینگ ‌می‌باشد. درمان با این روش عمق اسکار آکنه را کم ‌می‌کند. میکرونیدلینگ توسط سوزن‌‌های کوچک و غلطان سر دستگاه انجام ‌می‌شود و اگر درمان به مدت لازم و به موقع صورت پذیرد، نتیجه شگفت انگیزی روی پوست خواهد داشت. این درمان بی خطر بوده و همه انواع و رنگ‌‌های پوست ‌می‌توانند از آن بهره ببرند.

مزونیدلینگ

در این روش موادی برای از بین بردن جای جوش زیر پوست تزریق ‌می‌گردد کلاژن سازی توسط سوزن در لایه‌‌های زیرین پوست تحریک ‌می‌شود و با مداومت در درمان، نهایتاً پوستی صاف و بدون جای جوش برای شما به ارمغان ‌می‌آورد.

سابسیژن

سابسیژن جای جوش به نوعی جراحی زیر پوستی است. پزشک متخصص اسکارها را با یک جراحی کوچک از پوست جدا کرده و زخم حاصله را با یک بخیه به هم پیوند ‌می‌دهد. تکنیک سابسیژن توسط سوزن انجام ‌می‌شود. این سوزن‌‌ها بعد از وارد شدن به پوست بافت زیر اسکار را شل ‌می‌کنند تا برداشتن آن‌‌ها آسان تر شود.

لیزر جای جوش

این درمان برای جای جوش‌‌های عمیقی که باعث التهاب پوست شده‌اند به کار ‌می‌رود. کسانی که جای جوش‌‌های فعال دارند گزینه مناسبی برای استفاده از این روش درمان نیستند. در لیزر درمانی لایه سطحی پوست برداشته ‌می‌شود. این روش مناسب برای پوست‌‌های روشن ‌می‌باشد.

درمان‌‌های دیگری برای از بین بردن جای جوش به وسیله داروهای مختلف وجود دارد. قرص‌‌ها و کرم‌‌های موثر و ترمیم کننده جای جوش که حتما باید تحت نظر پزشک استفاده شوند. پلاسما درمانی، استفاده از صابون‌‌های آنتی باکتریال، درمان‌‌های خانگی متعدد، همگی راهکار‌‌هایی برای درمان جای جوش هستند.

شما ‌می‌توانید برای ارائه بهترین خدمات درمانی در این زمینه، با مشاورین کلینیک رزیبا تماس بگیرید. برای رزرو نوبت با شماره‌‌های مندرج در سایت رزیبا تماس حاصل فرمایید.