خیابان شریعتی، روبروی ایستگاه مترو، خیابان زیبا پلاک ۵۸، ساختمان زیبا طبقه اول، واحد ۲

لوگو کلینیک رزیبا

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

فهرست محتوا

درمان خانگی ناخن های شکننده: 10 راهکار که همین الان باید امتحان کنید

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده: دلایل زیادی برای انجام مانیکور معمولی یا استفاده از رنگ و پولیش در خانه وجود دارد. این کار به شما فرصتی می دهد تا سبک و خلاقیت خود را بیان کنید.

یکی از دلایل مهم در نظر گرفتن مراقبت منظم از ناخن این است که می تواند به سالم و قوی نگه داشتن ناخن ها کمک کند و از مشکلات ناخن در آینده مانند ناخن های شکننده جلوگیری کند. ناخن های شکننده می تواند چالش برانگیز و دردناک باشد، اما نگران نباشید.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

در این مقاله ابزارها و منابعی در اختیار شما قرار می گیرد که برای شروع مراقبت از ناخن های شکننده خود نیاز دارید، بنابراین می توانید امروز آرامش و اعتماد به نفسی را که شایسته آن هستید به دست آورید.

چه چیزی باعث شکننده شدن ناخن ها می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ناخن های شکننده داشته باشید، اما خبر خوب این است که شما نیز گزینه های زیادی برای مدیریت و مراقبت از ناخن های شکننده خود دارید.

ناخن ‌های شکننده می ‌تواند به این معنی باشد که بیشتر از حد معمول دچار افتادگی، شکستگی یا آسیب می ‌شوید، یا اینکه متوجه می ‌شوید که ناخن ‌هایتان ضعیف بوده، پوسته می ‌شوند یا به راحتی ترک می‌ خورند.

علل شایع شکنندگی ناخن ‌ها ممکن است هر چیزی باشد، از پیری و شرایط از قبل موجود، مانند شرایط گردش خون و تیروئید، تا رفتارهای محیطی و روزانه.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرما یا حتی رطوبت بیش از حد، مثلاً رطوبت ناشی از شستشوی ظروف، می تواند به مرور زمان باعث شکننده شدن ناخن های شما شود.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

درمان های خانگی برای ناخن های شکننده

در حالی که دلایل بالقوه زیادی برای شکنندگی ناخن ها وجود دارد، راه حل های زیادی نیز وجود دارد. در اینجا تنها چند مورد از بهترین راهکارها برای مراقبت از ناخن های شکننده در خانه آورده شده است.

  1. ناخن ها را مرطوب کنید

ناخن های شکننده اغلب به دلیل کمبود ویتامین ها یا مواد مغذی به چنین روزی می افتند. به همین دلیل است که بسیاری از درمان های خانگی برای مراقبت از ناخن های شکننده شامل مواد طبیعی هستند که می توانند به احیای ناخن های شما کمک کنند. برخی از بهترین مواد برای مرطوب کردن و آبرسانی به ناخن های شکننده خشک شما، موادی مانند روغن نارگیل و کره شی است که واقعاً زیر سطح پوست قرار می گیرند تا آبرسانی کامل را فراهم کنند.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. ناخن ها را خیس کنید

علاوه بر آبرسانی به ناخن ‌ها با لوسیون‌ ها و مرطوب ‌کننده ‌ها، بهتر است آنها را با مواد مغذی نیز آغشته کنید. برخی از بهترین گزینه ها برای خیساندن موثر و سالم برای ناخن های شکننده شامل سرکه سیب، مخلوط نمک دریایی و روغن زیتون است. اگر می خواهید کوتیکول های خود را کاهش دهید یا ناخن و پوست اطراف آن را تقویت کنید، این مواد واقعاً می توانند این کار را انجام دهند.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. به ناخن ها روغن بمالید

ویتامین ها و روغن های مختلف می توانند فواید متفاوتی داشته باشند و ابزارهای مفید زیادی برای تقویت و پشتیبانی از ناخن های شکننده وجود دارد.

به عنوان مثال روغن ویتامین E ناخن ها را تقویت و هیدراته می کند، آثار بریدگی و جای زخم را از بین می برد و پوست اطراف ناخن را سالم تر می کند، که می تواند به محافظت از آن برای مدت طولانی کمک کند.

یا شاید بخواهید در عوض از روغن درخت چای استفاده کنید، زیرا دارای مزایای آنتی بیوتیکی است که می تواند به محافظت از ناخن های شما در برابر عفونت ها و تحریکات احتمالی کمک کند.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. از دستان خود محافظت کنید

اگر می ‌دانید که قرار است کارهای عملی زیادی انجام دهید، به خصوص اگر با آب داغ یا مواد شیمیایی قوی کار می کنید، همیشه باید از دستان خود محافظت کنید.

هنگام کار در آشپزخانه از دستکش لاستیکی استفاده کنید یا اگر در خارج از منزل در دمای بسیار سرد هستید از دستکش گرم استفاده کنید. این کار به جلوگیری از شکنندگی ناخن ‌های شما کمک می ‌کند و باعث می‌ شود قویتر و سالمتر شوند.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. مانیکور خوب انجام دهید

مانیکور زمانی که به درستی انجام شود فواید زیادی دارد. اگر ابزار شما استریل نشده باشد یا ناخن های شما به درستی برداشته نشود، می تواند به مرور زمان باعث شکننده شدن و آسیب دیدن ناخن شود.

همیشه بین مانیکورها به خود استراحت دهید تا ناخن ‌ها نفس بکشند و تقویت شوند و هنگام استفاده یا برداشتن ناخن ‌ها و لاک‌ های مصنوعی به نیازهای ناخن خود گوش دهید. همچنین ممکن است مایل باشید تا زمانی که ناخن ها خود خوب و قوی می شوند آنها را کوتاه نگه دارید.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. ناخن درب باز کن نیست

اگر متوجه شدید که دائماً از ناخن ‌های خود برای باز کردن بسته‌ ها، تمیز کردن یا انجام کارهای دیگر استفاده می ‌کنید، ممکن است همین دلیل اصلی این باشد که چرا ناخن ‌های شکننده را دارید.

فشار زیاد یا استفاده بیش از حد از ناخن ها می تواند به مرور زمان باعث تحلیل رفتن و فرسودگی آنها شود و حتی ممکن است منجر به آسیب حاد شود که ناخن های شما را در برابر عفونت و تحریک آسیب پذیر می کند. همیشه برای انجام یک کار از ابزار واقعی استفاده کنید و ناخن های خود را ایمن نگه دارید.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. با پزشک خود صحبت کنید

اگر ناگهان شروع به تجربه داشتن ناخن های شکننده کردید و دلیل آن را نمی دانید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. ناخن‌ های شکننده می‌ توانند نشانه ‌ای از شرایط کلی سلامت و تندرستی باشند که ممکن است با داروها یا پمادهای موضعی درمان شوند.

همچنین برای دریافت درمان برای هر بیماری دیگری که ممکن است به توجه یا مراقبت نیاز داشته باشد، که ممکن است در مراحل اولیه به ابتلا به آن باشید، مفید خواهد بود.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. از بیس کت استفاده کنید

هنگامی که از پوشش پایه برای مانیکور خود استفاده می کنید، به صاف شدن سطح ناخن کمک می کند، که برای داشتن یک لایه صاف و براق در هر بار مانیکور مفید است. بیس کت همچنین به محافظت و تقویت ناخن کمک می کند و احتمال شکنندگی را کاهش می دهد و آن را در آینده ایمن نگه می دارد.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. میوه ها و سبزیجات بخورید

یکی از شایع ترین دلایلی که ممکن است ناخن های شکننده داشته باشید این است که بدن شما ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند.

ممکن است پروتئین شما کم باشد، بنابراین به رژیم غذایی خود گوشت یا نخود اضافه کنید، اما تعداد میوه ها و سبزیجاتی که می خورید نیز می تواند تأثیر مستقیمی بر سلامت ناخن ها و همچنین سلامت پوست و مو داشته باشد.

دلیل دیگری که ممکن است ناخن های شکننده داشته باشید این است که به اندازه کافی هیدراته نشده اید، بنابراین مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب می نوشید. ناخن های شما حتما از شما تشکر می کنند.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

  1. از لوسیون و مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کردن دست ها یک راه عالی برای درمان ناخن های شکننده در خانه است، اما می تواند به پیشگیری از آنها نیز کمک کند. اگر ظروف را می‌ شویید، از مواد خشک ‌کننده برای تمیز کردن استفاده می ‌کنید یا زمان زیادی را زیر نور آفتاب می ‌گذرانید، مطمئن شوید که به طور مرتب مرطوب می ‌کنید تا ناخن ‌ها در آینده دوباره شکننده نشوند.

10 راهکار درمان خانگی ناخن های شکننده 

سخن پایانی

ناخن های شکننده می توانند به مرور زمان آزاردهنده و حتی دردناک باشند، به همین دلیل است که درک علت اصلی شکنندگی و اجتناب از تأثیرات احتمالی که می تواند شکنندگی را شدیدتر کند، مهم است.

در حالی که برخی از عوامل خارج از کنترل ما وجود دارد، مانند سن و شرایط ژنتیکی، ما می ‌توانیم شکنندگی ناخن ‌ها را در خانه با چند ماده و مراحل درمان کرده و از آن جلوگیری کنیم.

شما می توانید اثرات شکنندگی ناخن را با ابزارها و موادی مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای و کره شی کنترل کنید. همچنین می توانید با خوردن و نوشیدن درست، محافظت از ناخن های خود در برابر محیط و برقراری ارتباط خوب با پزشک از شکنندگی بیشتر جلوگیری کنید.

از همین امروز محافظت و مراقبت از ناخن های شکننده خود را شروع کنید و ظاهری به دست آورید که به شما کمک می کند فردا احساس سلامتی و اعتماد به نفس داشته باشید.

اگر تصمیم به بوتاکس، تزریق فیلر، مزوتراپی و لیفت صورت با نخ را دارید به وب سایت کلینیک زیبایی رزیبا مراجعه نمایید.

لوگو کلینیک رزیبا

کلینیک زیبایی و دندان پزشکی رزیبا

گروه پزشکان رزیبا سال ها است که در زمینه پوست و زیبایی خدمات ارزنده ایی را به زیباجویان ارائه می دهند. این مرکز در ابتدا فعالیت خود را در محدوده میدان هفت تیر تهران شروع کرده و در حال حاضر در محدوده خیابان شریعتی مشغول به فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *